Glad Påsk

Glad Påsk så här lite i efterhand...
Söndag morgon och jag trasskade upp ur sängen kl fem, var så kaffe sugen och öm i hela kroppen att det va lika bra att gå upp. Till och med hundarna tittade trötta på mig när jag tände lampan. Tänkte nog att hon måste va tokig, först ränner hon på toa hela natten och nu ska hon upp, dessutom tvingar hon ut oss....
Dom gick ut och gjorde sina behov men sprang fort in igen och har nu somnat gott här igen.

I Fredags var jag och mammsen och fixade lite blommor och annat , planterade nu i mina spannar som jag tycker är så söta.


Fick planterat lite här och var och nu när allt grönskat så mycket känns det riktigt mysigt här ute på vår innergård.




Linnea har tagit fram poolen till vovvarna nu, kämpar med att få dom att bada men nix. Hon stoppar ner dom och dom hoppar upp...
   
Tänk att det har varit så varmt och skönt att man redan kan gå i bikini, ja inte jag då men Linnea.

På kvällen i fredags var vi bjudna till Linda och Magnus, det var Linda som fyllt år och skulle firas. Det blev en mysig kväll med JÄTTE god påskmat. Tack snälla ni för det!

I går Lördag hade Oliver fotbollsmatch så Lars och han gav sig i väg kvart över åtta. Då satte jag igång att damma , städa toa , pyssla och greja. Körde sen och handlade lite frallor och bröd.
Linnea hjälpte mig så gott hon kunde och vi fick ffix oc färdigt till kl elva då mina kära fika gäster kom.
Det var min barndoms vän Jonna med sin dotter Lycke. Jonna ska ju också ha bebbe , beräknat nu på tisdag så hon har det också jobbigt nu. Sen var det Ulle-Bulle också en kär vän och så lilla Helle. Helle har nu gått halva tiden och ska ha bebbe i september, hon har fått så fin mage och är så söt!

Det är bland det ljuvligaste jag vet att få träffa mina "gammla " goa vänner!
Vi hade en mysig och god fika!

När vi ätigt klart gick vi ut i solen och njöt!


Vi hade det verkligen mysigt och jag tvingade mig själv att sitta en stund i solen i hopp om lite färg och jo då lite blev det.
Tack snälla Jonna , Lycke , Helle och Ulle för att ni kom och jag fick några härliga timmar!

När mina gäster åkt hem blev det en stund i sängen, oj vad trött jag var. Somnade inte riktigt men fick sträcka ut och vila i alla fall.
Sen tog jag ett skönt bad och då i badkaret och inte i vovvarnas vatten...skulle sett något ut. Barnen roade sig med battenkrig och hundarna höll sig undan så gott dom kunde.
Sen blev det dukning och fixning för vi hade bjudit hit Linda , Magnus och deras vovve Tjabo. Med sig hade dom en Lax som Magnus fångat och Lars föräldrar varit så gulliga att lämnat i på rökning till oss. Så på menyn i går var det Lax , svenska nypotatis (I LOVE) , sparris , ärtor och sås. Det var som att vara i himmlen tyckte jag!!!
Potatisen och massa andra goda grönsaker och frukter hade vi fått av Pappa som han i sin tur fått av någon. Snacka om uppskattat!!!!

Till efterätt blev det jordgubbar , blåbär , färskannanas, glass och grädde mmmmmmm!!!
Vi hade en mysig kväll i går även om det var mycket pust och stön från min sida, bebben var vild i magen och jag hade måååånga sammandragningar. Det märks att magen "tränar" nu, 20 dagar till beräknadförlossningsdag i dag. Men vi får väll se o den tittar ut innan.

Tack Kära Linda och Magnus för att ni kom och barnen tackar för goa Påskägg!!

I dag söndag har jag och barnen inget på programmet , vi får väll se vad som dyker upp. Lars fortsätter nog fixa och greja ute kan jag tro. Han är sååå flitig och duktig!
I kväll halv är vi bortbjudna till goda vänner , ska bli mysigt men det värsta är att jag inte orkar vara borta så länge längre. Men en stund ska det nog gå.

Hoppas på en lika solig och fin dag som vi haft dom sista dagarna här. Man blir ju så mycket gladare!!
Tror jag fått med en del av vad som hänt här hoss oss dom sista dagarna.
Avslutar med några bilder till på barnen och lite så.
Här är det Ulles Sigge som hälsar på vovvarna!
Sötaste Lycke!

Barnen vattenbusar!


Tack för mig! Ha en bra dag!


Kommentarer
johannaty

Tack så mkt ! Hoppas påsken har varit bra hos er, ser ut som att ni haft riktigt gott väder :)

2011-04-24 @ 10:04:37
URL: http://johannaty.blogg.se/
Linda

Tack snälla för allt igår det var verkligen sååååå gott! Alltid lika trevligt att komma hem till Er och varje gång glömmer vi klockan oxå, sorry!

Ha en toppendag så hörs vi!

Kram

2011-04-24 @ 11:04:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0