Grill

Puuu nu har snart denna dagen gått! Började med barnbråk och dåligt humör... men det bättrade sig tack och lov.
Har tvättat lite, plockat, handlat och nu dukat och gjort en god sås.
Lars är ute och tänder grillen. För i kväll blir det grillat , flintastek, potatiskroketter, grillad majs , sås och sallad.
Ska sitta fin fint!
Senare i kväll blir det gröna kärnfria vindruvor till tv myset. Vet inte vad där är på tv i kväll men något kan man väll alltid glo på.
Nu ska Oliver hämtas hos en kompis, Lars körde så hinner kolen gotta till sig innan det är dags att lägga på köttet.

Har vilat en bra stund innan i dag , skönt. Skulle haft en vän på kaffe men fick ringa och säga att jag inte orkade. Va så trött då att jag mådde illa. Måste verkligen lyssna på min  kropp och bara göra vad jag kan och vill.

Varje dag nu blir svårare och svårare. Men i dag har Linnea och jag i alla fall bäddat spjälsängen , så nu längtar vi till där ligger en liten blöjrumpa och sussar sött!!
Ska ta en bild en dag och visa er hur det blev.

I morgon har jag inte hellre några planer, lika bra det. Vet bara att Lars och Oliver ska i väg på kvällen för att se på hockey i Malmö. Då blir det tjej kväll för mig och Linnea!

Lars har målat en del i dag och lagt mer sten, det blir så fint så fint. Min bästaste och duktiga gubbe!!

På Fredag är vi bortbjudna till Linda och Magnus, Linda ska firas. Hon fyller år i dag, hurra hurra och Grattis Linda! Hoppas bara dom är friska till dess.
På lördag blir det go mat här hemma och på söndag är vi bortbjudna igen, trevligt!

På Lördag middag kommer några vänner till mig hit, Ulle , Helle och Jonna. Ska bli super mysigt. Både Jonna och Helle är ju gravida. Jonna är nog beräknad om typ en vecka så vi hoppas hon orkar komma.

Tänkte bjuda på något litet att äta, ska nog fria till min lilla mor om hon vill hjälpa mig lite. Göra en paj eller något sådant.

Åååå vad det kurrar i min mage nu, vet inte om jag skulle passa på att ta ett dopp i badet medans min kock fixar maten, ha ha. Tvi vad illa det lät, är inte så illa som det låter. Men i detta huset är det Lars som är grillmäster!! För allas bästa...

Tack tack för komentaren jag fått innan i dag!

Ha en bra Onsdagskväll nu!

Oj glömde ju berätta att någon som börjar på H har i dag provat spjälsängen. Blev jag förvånad? Hon är galen den gumman, jag var ute och när vi kom in ja då låg hon så fint på dom nytvättade välstrukna fina bebbesängkläderna.... grrrrr fick flytta ut sängen en bit från min säng så hon inte vågade hoppa över. Tror ni inte då hon satt och pep, jo jo. Hon är galen Harriettan men hon har också en enorm platts i mitt hjärta!!!!


Kommentarer
Linda

Men lilla Harriet, hon e bara för go :-)

Tack för gratulationerna o ja vi hoppas verkligen oxå att vi blir piggare tills på fredag! Hoppas vi ses då, ha det så bra o ta det lugnt :-)

Kram

2011-04-20 @ 19:23:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0