Läget

Någon som undrar hur läget är här?
Jo då nu är det redan fredag, det går fort.  I går torsdag blev en full rulle dag vilket var trevligt men satte sina spår. Kl tio fick jag gå och lägga mig helt slut, tyvärr sov jag någon timme sen har jag varit vaken mer eller mindre hela  natten...

Vad gjorde vi då i går?
Jo började förmiddagen med detta.
 Har snöat in lite på detta goda Lantbröd med morötter i och så vill jag ha leverpastej och gurka på, till det gärna ett glas apelsinjouce.
Blev lika dant till frukost i dag, mumma!!

Nog om det, jo Lars han putsade alla fönster innvändigt i går , det blev så fint. Så nu kan man se ut hur bra som hällst!! Jag dammade och städade toa och lite sådant. Sen satte vi (Lars) upp gardiner i tvättstugan, så nu var det klart.
Sen ringde min vän Claudia och bjöd ut mig på lunch i stan, så kl tolv träffade jag henne utanför kinaresturangen. Oj vad gott det var!!! Åt så jag höll på att spricka.
Tiden gick tyvärr jätte fort och jag var tvungen att köra, tio i två skulle jag vara på skolan. Det var utväcklingssamtal med Linnea. Det gick bra , var ungefär dom grejer jag hade förväntat mig att höra. Tack och lov inga större saker , hon är alltid snäll och gullig. Det viktigaste tycker jag, tycker man sen idrotten är jobbig och matten lite svår, ja det kan så vara!!!

När vi var klara körde vi till Jonna i skälderviken. Där blev det kaffe i deras trevliga och mysiga trädgård, tiden rusade i väg och vi kom hem vid halv sex. Då var jag väldigt matt. Tog ett bad och bestämmde mig för ingen matlagning utan hämte pizza. Så när grabbarna kom hem från fotbollsträningen blev det pizza. Satt fint!!

På kvällen blev det lite tv tittande men som jag skrev innan orkade jag inte va uppe längre än till tio.

Nu i dag har jag fixat i barnens garderob, vilket alltid gör mig på ett JÄVLA humör. Gud vad där såg ut..... Men nu blev det bättre. Plockade och grejade lite där uppe men blev sen räddad av telefonen. Min kära arbetskamrat Lena ringde och jag gick ner och satte på kaffe och snackade i stället. Jätte kul att hon ringde! Hoppas vi kan ses snart!

I helgen ska barnen DAMMA och städa sina rum, hjälpa till att få lite bättre ordning där uppe. Så är det bara!!! Nu måste detta göras annars får jag krupp!!!

Nu ska jag strax köra till affären , måste köpa mer bröd och leverpastej ja och lite annat så klart. Vet bara inte vad vi ska ha till middag, barnen ska på disco i kväll fast på två olika tider så det blir lite klurigt med maten..ja vi får väll se!

Sen tar jag nog en liten stund på sängen, kan behöva vila lite. Kl tolv kommer Oliver hem från skolan. Linnea slutar tjugo i två och ska sen följa med Lars och vaccinera lite vovvar.

Nä det var nog allt för denna gång. Men önskar er en skön fredag!



Kommentarer
Lotta

Hej min fina Susse! åh vad jag hoppas att du får en bra och lugn helg och att du får sova massor! (önsketänkande) men jag menar, nästa helg, ja, då vet man inte hur läget är i den Stefansson Rehnska familjen, kanske där finns en liten snutt då som kräver uppmärksamhet även på nätterna:D så jag hoppas så innerligt att du kan koppla av och bara mysa nu inför det som komma skall! och du.. tänk inte på vad som kommer att hända på tisdag, för det som händer det händer, vare sig vi lägger en massa tankekraft på det eller ej!

Ta hand om dej nu min kära vän och lata dej allt vad du kan dessa dagarna:) kramar i massor

2011-04-29 @ 15:32:48
URL: http://www.lottaloppan.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0