Sol Sol strålande sol

Det är bara förmiddag och redan är det riktigt varmt och fint. Solen strålar från en klar blå himmel. Blir nog ytterliggare en fin dag.
Är jätte härligt med sol och värme men oj vad trött jag blir. I går gjorde jag inte mycket.
Går mest omkring här hemma och tänker på allt jag borde göra....

Oliver åkte tidigt tidigt till en kompis , där var han hela dagen. Linnea åkte till mormor en liten runda men sen kl ett kom dom hit med potatisgratäng och grejer. Så då startade Lars grillen och vi åt god lunch.


 Mormor och Linnea!

Efter maten åkte Linnea med mormor ner till havet och tog årets första dopp. Vågligt tycker jag , kan ju inte ha varit så varmt precis.
Vid fyra hämtade vi hem Oliver , Linnea hade kommigt hem då. Då blev det bad för hela familjen (i badkaret) och sen på med kläder och i väg vid kvart över fem.
Vi var bjudna på en liten påskfest hos Sussa , Lennart och Mirre. Det börjades med en runda kubb men Helle och jag var inte med utan satt och snackade bebbe i stället , så kul nu när hon också ska ha!!

Efter det blev det påsk mat i långa banor, det var jätte gott trotts jag nästan var mätt sen vi grillat tidigare på dagen, då vräkte jag ju i mig av mormors goa potatisgratäng...

Vi hade en mysig kväll med mysiga människor men nu längtar jag efter en riktigt lugn kväll. Har haft så mycket sammandragningar några kvällar och nätter , i natt var det helt sjukt jobbigt.
Men jag har i alla fall slummrat en och en halv timme nu på morgonen.

I dag ska jag försöka ta tag i att bädda rent i min säng, köra och handla något kött vi kan grilla i kväll. Annars blir det bara till att vara! Vet inte vad barnen ska göra i dag, får väll se. Oliver sover fortfarande.

Lars har varit ute sen tidigt och målat, han är ett proffs. Nu tog han Jopplin och Albin på en cckelrunda till Munka, får passa på innan det blir för hett.

Snart kommer nog min pappa hit och då fortsätter arbetet för honom och Lars på utbyggnaden.

I kväll får vi försöka få barnen i säng i tid, skola i morgon ju. Då är det bara en vecka till vi ska till förlossningen för bedömning av igångsättning, ja vi får väll se!!
Ha nu en bra dag och jag hoppas ni har lika fint som vi!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0