God morgon!

Så var det äntligen morgon igen, dom här nätterna tar kål på mig. Med risk att låta tjatig berättar jag igen att jag har ont och vaknar en gång i timmen. Tittar på kl och är hon fem eller mer ja då traskar jag upp. Tycker inte jag kan gå upp tidigare utan försöker dra ut på min uppstigning tills dess.

Visserligen är det lugnt och tyst i huset vid den tiden men samtidigt ganska tråkigt, får ju försöka hålla mig tyst så jag inte väcker dom andra i familjen.
Måste vila lite sedan i dag då jag ju ska jobba nu lördag och söndag natt. Mina sista nätter innan jag går på havandeskapsledighet.
Ska bli kul att träffa dom på jobbet i natt och som tur är ska jag "sitta inne" båda nätterna nu och slipper vara ute och jobba. Tror inte jag klarat det.

I går fick jag tvättat en hel del, strukigt lite örngott som jag har till kuddarna i soffan. Dammat och vattnat och plockat och grejat. Dammsugningen sparade jag till Lars, får ju ännu mer ont av den rörelsen.
På eftermiddagen var Linnea och jag själva hemma eftersom Lars och Oliver hade hockey träning, då passade vi på att köra i väg och fixa lite.....

När Lars och Oliver kom hem åt vi köttfärslimpa, kokt potatis, kokta morötter och sås, det var riktigt gott!! När middagen var klar körde Lars och Oliver återigen till ishallen, denna gången för att se på någon match.
Linnea och jag tittade på TV och tog det lugnt, självklart tittade vi på Let`s Dance. Fast bara fram till tio då Big Brother börjar (stavas?).
När det var slut kl elva trillade jag i sängen jätte trött, struntade till och med i att läsa vilket jag annars alltid gör. Trodde att i natt kommer jag nog sova gott, men nix nix nix!!!!

I dag blir det till att städa lite mer, handla lite och försöka vila. I sen eftermiddag-kväll ska vi fira Lars som på Måndag fyller 40 år. Hit i dag kommer hans föräldrar , bror med sambo och hans syster med man.
Vi ska äta smörgåstårta vilket ska bli sååååå gott, är väldigt längesedan nu.
Lars vill inte fira sin 40 års dag men efter lite på tryckningar blir det ett  litet litet kalas i dag ändå. Passar inte på måndag så det fick bli i dag, tråkigt bara att det är när jag ska jobba men men.

Nu i dag när jag öppnade mailen hade jag fått nytt mail från Barntotal.  Får det varje vecka. Nu är det vecka 32
och bebben är ca 42 cm lång och väger ca 1,8-2,0 kg.  Inte konstigt man börjar känna sig mer och mer klumpig och "jätte gravid".

Nä nu ska jag ta och vika lite tvätt och små pyssla. Får se om jag återkommer senare i dag eller i morgon.
Ha en go lördag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0