Grått!

Utanför fönsterna är det i dag grått , regnigt och blåsigt. Inte upp piggande alls. I går kväll till och med åskade det , jag blev jätte paff. Nä nu vill vi ha SOL!!!! Längtar efter att plantera några små pense`r (stavas?).

I dag är det en riktig innomhus slappe dag känns det som. Har vilat en timme på förmiddagen i en nybäddad säng, härligt. Finns inget bättre än rena ny maglade lakan tycker jag.
Efter det körde Lars och jag och vattnade hos mina föräldrar som är på semester och så blev det en tur på banken.
Innan vi körde hem åkte vi igenom MC driven och köpte vars två ostburgare, det satt fin fint jag var så hungrig.
Nu har jag suttigt i soffan och tittat lite på tv med en god kopp kaffe.
Har ingen lust att göra så mycket i dag , men en tur till affären måste det bli för att handla någottill middag, det är bara frågan vad.
Funderar starkt på bara ha korv och mackaroner i dag , nja vi får väll se. Får höra vad gubben är sugen på.

Hellst av allt skulle jag vilja krypa ner i soffan med filten och se en riktigt bra och mysig film. Men om en timma kommer barnen hem från skolan och då är det läx dags och lite sådant. Varken Linnea eller Oliver har några planer för i dag , inga aktiviteter och inga kompisar fast det sist nämda kan ändra sig snabbt när dom kommer hem.

I går var ju Alexandra här och fikade , det var mysigt. Hon är en väldigt gullig tjej. Så det var trevligt, men för övrigt hade jag en skit dag med hont ont ont och dessutom gjorde min tand jätte ont. Tack och lov är tanden inte lika öm i dag, får väll se hur det blir med den...
Även i dag har jag ont, humöret är inte på topp men jag tror mycket är pg av att inte få sova ordentligt. Nä nu längtar jag frammåt i tiden, vill va pigg och glad inte trött , grinig och sur.
Känner så för att ha något roligt litet pyssel att plocka fram när man har tråkigt. Skulle vilja ha en fin bok att skriva i och sätta in ultraljusbilderna och sådant i, får väll se om jag hittar något sådanten dag.

Nä nu ska jag nog bänka mig i soffan igen , men först bjuder jag på en bild Lars tog påmigoch Harriet i går kväll.

E vi inte tjusiga, ha ha!
Ha det gott alla! Och tack Linda och Lotta för era goa komentarer i går. Jag blir ju så glad så glad!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0