Kväll

Ja då var det kväll. Dagen har gått fort tycker jag. Nämde ju i innlägget i morse att min vän Helle skulle komma och fika. Det gjorde hon också och det var verkligen super mysigt. Vi hade mycket att prata om , hon är nämligen gravid i vecka 13. Det är hennes första barn, jätte kul.
Vi fikade i fyra timmar sen kom barnen hem och Helle skulle hem. Då ville Linnea åka till biblioteket så vi körde dit. Hon hittade lite böcker hon lånade. Det är bra att hon vill läsa tycker jag. Oliver följde med och även han lånade en bok. Själv hittade jag inget av intresse. Just nu har jag en bok jag håller på med men varvar den med graviditetsböcker , mamma tidningar mm.

På tal om mamma tidningar....jag som många andra satt klistrad vid tv:n kl nio i går och kollade på programmet En unge i minuten, ett bra program.  Även om jag FET bävar inför fölossningen så tror jag nog jag bearbetar något när jag ser sådana program. Kan erkänna att jag blev väldigt rörd och tårarna kom.

Efter bibblan åkte vi hem och jag ringde ett samtal , efter det va jag bara tvungen att lägga mig på sängen en stund. Gud så trött jag var. Somnade inte men fick i alla fall sträcka ut lite innan Lars och Oliver kom hem från tennisträningen.
Då gick jag upp och spolade i ett varmt bad , det var skönt men börjar bli jobbigt att ta sig i och ur, är inget vidare smidig längre om man säger som så.
När jag var klar hade Lars värmt köttsoppa (sådan på burk, fusk soppa men det duger ibland), gjort några ost mackor i ugnen och dukat så det va bara sätta sig och äta.

Nu har vi haft läx stund med barnen så nu är det gjort. Nu tittar grabbarna på hockey på tv. Men inte så länge för kl halv åtta bytar vi kanal till fyran för att titta på just Halv åtta hos mig, tycker det är små trevligt. Efter det blir det bygglov eller Sofias Änglar skulle jag tro. Sen när barnen går och lägger sig kl nio börjar MITT program nämligen DR Hause (stavas?) Tycker han är bra.
Låter som om vi bara ser på tv men det är rätt gött att sluta dagen i soffan och bara få vara.
Önskar jag hade en Semla eller två, flera år sedan jag åt en sådan. Är ju alergisk och vågar inte äta någon som är köppt. Önskade jag bakat själv och gjort egen mandelmassa. Ååååå gud vad jag blev sugen på något gott nu, något sött och väldigt onyttigt....

Nu önskar jag den som läser detta en riktigt mysig kväll och hoppas ni får äta någon god Semla eller något annat gräddigt , sött och väldigt gott!!!
Kram


Kommentarer
Jessica ♥ mamma till alicia ♥

Hejsan.

Jag tackar så mycket! Jätte roligt att du skrev en kommentar :)

Hoppas allt är bra med dig! Kram

2011-03-08 @ 22:22:21
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0