Nöjd

Då har snart denna dagen gått, kl är nu tjugo i fyra.

I morse satte vi full fart, blev ren bäddning av min säng, dammning och dammsugning. Alla hundsängar åkte ut och deras filtar åkte i tvättmaskinen.
Efter det gick Lars ut med Ezter och badade henne , undertiden åkte jag och handlade.
När jag kom hem hade jag dessa fina med hem, dags att byta ut tulpanerna nu.
När varorna var innpackade bytade jag om och gick ut i trimmet. Tog Harriet med mig och klippte öron och så med maskinen, klippte tassar och lite så på henne också.
När Lars sen fönade Ezter passade jag på att trimma på Albin också, så nu blev han av med en del päls.

Sen var det Ezters tur att bli klippt!!! Kände mig nöjd att orkat göra så pass mycket även om jag nu fått sota för det efteråt...
Tog en paus när jag höll på med Ezter , då åt jag super go baugett som jag skickade Lars att  köpa på Fiskexpressen. Han valde stekt inlaggd sill, tvi vale!!! Men han tyckte det va gott och mumsade i sig så det va ju bra.
Efter det tog vi det sista på Ezter.

I morgon åker ju lilla Ezter hem till mina föräldrar igen , dom har ju varit borta länge nu och jag tror både dom och Ezter kommer bli glada att återses!!

Lars tog Albin och Jopplin och gick en lång runda själv la mig i ett bad, skönt och välbehövligt att bli av med lite hår efter att ha klippt på tre vovvar.

Sen landade jag i soffan en stund och tittade på Sjukhuset vilket jag tycker tycker är spännande.

Men efter ett tag  lockade sängen och jag kröp ner och somnade gott!


Så här ser det ut just nu, Linnea sitter bredvid mig och gör läxan, duktiga tjejen!
 Här ligger Oliver och slappar och Ezter ligger och  myser ren och fin!
Detta är vad Lars och Jopplin gör.
 Mysigt eller hur!
Fast nu har Oliver hoppat i badet och Lars ställt sig i köket för att göra köttfärsåsen för i dag blir det spagetti och köttfärsås till middag och lite sallad till.

I kväll ska Lars och Oliver till ishallen och se Rögle- Mora matchen. Oliver ska även vara med i en av pauserna och visa upp sig.
Nu får vi hoppas Rögle kan vinna!!!!

Linnea och jag ska vara hemma och mysa , det brukar vara mysigt när vi är själva. Så blir det på fredag kväll också eftersom pågarna även då ska se Rögle. Men det gör inget då ser Linnea och jag på Lets Dance och äter någon smarrig middag!!

Det finns en sak jag verkligen skulle vilja ha , nämligen denna boken.
 Har hört den ska vara super bra och jag tror den kunde hjälpa mig!
Är det någon utav er som läst den????

Nä nu får jag duka och hjälpa till lite. Ha det gott alla monsterdiggare så länge!




Kommentarer
Sussi Lindquist

Vad hurtiga och duktiga ni har varit i dag. Hoppas ni har sol och fint som vi har det idag, då är det lite lättare att vara effektiv. Nu sk jag bada en Basset men jag hoppas få se nya bilder på era vovvar- nyfrissade och fina.

2011-03-23 @ 17:04:44
URL: http://longlows.dinstudio.se
Carina

Du är så duktig med ditt bloggande o det låter alltid så mysigt när du berättar:)

2011-03-23 @ 19:11:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0