Tyst

Ni kan tro det är tyst här i huset, alla sover utom jag. När jag vaknade tog jag ut hundarna och möttes av en väldigt härlig tystnad även ute, inget blåsande utan bara små fågelkvitter som hördes. Riktigt härligt kändes det och jag stod kvar på trappan en stund bara för att njuta.

När vi sen gick in skyndade hundarna sig att lägga sig igen, jag satt på kaffe och slog mig ner vid datirn och kollade in mina favorit bloggar och sidor. Det är så roligt att läsa andras bloggar , folk är så kreativa och duktiga på att skriva. Verkligen kul när det uppdateras ofta.

Det va ju våffeldagen i går och jag viste inte om vi skulle orka några våfflor men jo det blev det till sist.


Det smakade verkligen bra, lite jordgubbar och glass slank också ner.


Inte som svenska men dom dög helt klart och man fick mer smak och längtar nu ännu mer till sommaren.

Det var glada killar som kom hem från hockeyn i går, Rögle hade vunnigt, bra! När dom kom hem tittade vi på tv en timme till sen blev det sängen. Linnea hade redan gått och lagt sig då hon var så himla trött mitt hjärta.

I dag ska Linnea till Mormor och Morfar , har ju inte träffat dom på tre veckor nu och längtar jätte mycket efter dom.
I eftermiddag har Oliver hockey avslutning, tänkte följa med dit och ta Lars födelsedagspresent med mig och filma honom lite. Tyvärr har jag inte fått rätt på hur man kan se filmen här på datorn, måste ha något speciellt program. Får väll se om vi kan få rätt på det.

För övrigt har vi inga planer för i dag. Ser ut att bli fin fint väder vi kan ju alltid hoppas!
Ska fundera på vad vi ska ha till middag i dag, min största önskan är räkor men dom är så j-a dyra att det går inte. Grillat vore ju inte hellre fel, hum ja vi får se vad vi kommer fram till.

Inte så ofta men ibland är det någon som skriver en liten komentar här på bloggen, tack så hjärtligt. Det är så roligt. Blir så glad! Så fortsätt eller börja skriv!!!

Nu ska jag gå och fylla på min kopp med mer gott kaffe! Ha det super så länge!


Kommentarer
Anki Holmgren

Här är det ett underbart väder, solen skiner från en klar blå himmel, men det blåser en del. Wilma sitter ute i solen o njuter av vädret,lugnet. Meja ligger som vanligt o sover i soffan. Dom är så olika tjejerna. Meja är morgon trött å Wilma väcker kl5:30 nästan varje morgon för att få komma. Sen är det oftast svårt att få in henne.

Ha en underbar dag. o många blöta pussar från Wilma.

2011-03-26 @ 07:13:46
Lena

God morgon Friherrinnan! Jag har också ett underbart väder och är ledig hela helgen. Här ska njutas o kanske börjas på trädgårdsarbetet lite. Ha det bra o Kram.

2011-03-26 @ 09:03:25
Linda

Hmmmm....grillat....hade varit supergott en dag som den här! Hoppas det smakar gott men det tvivlar jag inte på! Vi får ses en annan helg o grilla litta!

Ha en bra dag så kanske vi ses imorgon!

Kram

Linda

2011-03-26 @ 11:14:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0