V 33

Kl är nu fem på morgonen och jag har varit uppe i tjugo minuter och hundarna har varit ute och kaffet är klart. Vad gör man då så här kl fem på morgonen?? Jo tittar runt på datorn och försöker vara tyst som en mus så ingen annan vaknar. Och varför vaknar man? Ja ni det undrar jag också, fan jag som var så trött att jag nästan bölade i går och ändå går det inte att sova. Jäklans kropp, det värker trycker och så är man nödig och ja det går helt enkelt inte.
Börjar fundera hur detta ska sluta...jag orkar snart inte mer. Är så trött så trött och ändå kan jag inte ligga ner.
Vet nu hur  lång och långtråkig en dag blir när man går upp vid denna tiden? Jo för jäkla lång!!!!

I går blev det inget bloggande så jag får väll berätta nu  vad vi gjorde.
Körde några ärende i går förmiddag , handlade och så. Sen fick jag ett sms från en god vän som ville komma och dricka kaffe, det kändes kul och upp piggande, Lars och jag köpte en sådan där liten smörgåstårta på Maxi så det blev det vi fikade på. mmmmm så gott och tre personer blev mätta för 79 kr det tycker jag är helt ok.

Det blev en lång fika men väldigt både mysig och trevlig, vi har liksom så mycket att prata om just nu.

Lars var i väg på utväcklingssamtal med Oliver i skolan, dom kom hem glada och berättade att allt var bara bra. Oliver är riktigt duktig i skolan , han går i tvåan men är färdig med målen för trean inte illa. Stolt man blir!!!

Vid två tiden kom Linnea hem trött och pipig , ont i en arm ont i magen ont i huvudet bla bla bla, ja det är ju inte kul men ibland blir jag galen av att höra den damens gnäll.
Oliver och Lars åkte i väg på hockey träning och kvar hemma blev jag med hon pip sillen....
Jag tog ett bad , vi körde och köpte några blommor, jag grejade lite och dukade , förberedde maten som i går var bakadpotatis, köttfärs , grönsaker mm.
Så när Lars och Oliver kom hem var ljusen tända och maten klar , bara vinflaskan han själv fick öppna.

Efter maten värkte min kropp så tårarna kom, fasen ska jag inte kunna göra något längre??? Min önskan hade varit att i dag åka ner till Malmö för att titta på utställning, jag är så djupt deppig och ledsen att vi inte ska ställa där i år, jag älskar ju den utställningen. Hade i alla fall velat titta på dom andra men det gr ju inte , då hade jag nog behövt åka på en burvagn eller något.
Hoppas det går bra för dom vi tycker om där nere i dag , vi håller tummarna. Förra året var en av mina gladaste dagar då Harriet blev BIR och BIG1!! Mitt hjärta!

I går kväll blev det som andra fredagar Lets Dance på tv och sen stupade jag i säng kl elva.

Ja då var det lördag i dag och inga planer. Blir det vanliga skiten städa städa slappa slappa och tråka tråka...blääää.
Jag skulle vilja göra något kul som gå på bio , få en ansiktsbehandling, äta räkor se på film, umgås med folk mm mm. Men ack nej det blir nog en dag som alla andra, låter jag deppig? Jo men det är jag nog just nu.

I dag när jag öppnade mina mail fick jag vecka 33 mailet, 7 veckor kvar. Ja om bebben inte tänker komma ut tidigare eller senare. Ja önskar av hela mitt hjärta att detta ska ta slut nu och jag och min kropp ska bli som vanligt, det där med att vara gravid passar inte mig.

Nä nu ska jag sluta för denna blogg gör nog ingen glad just nu känner att jag mest gnäller men det är ju så skönt att skriva av sig och få ur sig det.
Hoppas ni får en bra lördag så kanske jag återkommer senare och är lite mer positiv och glad, vem vet !


Kommentarer
Anki Holmgren

Man måste få beklaga sig i bland, man mår oftast bättre då. Du är tyvärr inte ensam att inte kan sova. I morse var jag ute med tjejerna på en frisk promenad runt kl 5:30. Blir så arg när jag inte kan sova. Ha det bra. Wilma skickar många blöta pussar till dig.

2011-03-19 @ 19:03:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0