Effektiv.

Måndag den 19 september, himmel vad det rusar på....

Helgen som gått har varit ok, förutom lördagen som jag tyckte va döööö tråkig och la mig typ tjugo över nio på kvällen.
I går söndag var vi hela familjen och tittade på Oliver när han spelade fotboll. Det va ganska trevligt, skönt att komma i väg och göra något...
Eftermiddagen var lugn, jag sov lite middag vilket jag ju tycker är ljuvligt och faktiskt vore alla människors rätt!!
Sen blev det god middag med kyckling, råstektpotatis, sås och sallad. Lars är en hejare i köket!!

På kvällen blev det tv och soff mys till kvart i tio då vi gick och la oss. Tyckte inte där var något kul på tv så då va det bättre att gå och lägga sig.

I morse när vi fått i väg Linnea och Oliver till skolan fick vi fart. Lars gick ut med Effi, Jopplin och Albin. Själv dammade jag och städa badrummet. Sen gjorde jag kanelbullar vilka blev ganska goda tycker jag. Har hunnigt va en runda i affären. Sen fick jag tummarna loss och sydde upp mina jeans jag köpte förra veckan, en gardin blev också upplagd, nu ska vi bara ha en stång.

Nu sover både Lars och Effi och jag passade på att skriva några rader.
Snart kommer skolbarnen hem med bussen. Inga kompisar med hem i dag , utan bara lite lugn. Vid fem är det fotbollsträning för Oliver.

Efter det blir det middag, köttförs och potatissoppa som Lars förästen har gjort nu i förmiddag.

Effi hjärtat har varit pigg och vaken hela dagen, hon skulle nog behöva slumra nu lilla busfian.

I går satte jag in en film på Effi och Harriet, tycker den är så mysig, VAD TYCKER NI????
Ha så gott!


Kommentarer
Linda

Håller fullständig med att det borde vara lag på att få sova middag :-)

Hoppas du märkt upp en påse kanelbullar i mitt namn hihi. Tyckte att filmen med Harriet o snuttan var fin, blir så imponerad att Harriet ligger kvar o inte bryr sig :-)

Kram

2011-09-19 @ 17:55:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0