Nu är det snart slut

Vad är det som är slut, kanske ni undrar? Jo mina krafter, i dag är jag så genom trött att jag knappt orkar skriva här. Men jag lägger mina sista små krafter för att få till några rader.

I dag började dagen alldeles för tidigt som vanligt... Blev några koppar kaffe innan vi började små greja här hemma, ni vet bädda, fixa och dona. Det vanliga.
Sen kl tio körde vi hela familjen till fotbollsplanen, Olivers lag skulle möta Eket + att Lars skulle stå i kiosken.
Solen sken och det va mysigt, tyvärr förlorade Munka men men inte kan man ju vinna alltid.

Vi körde hem efter kioskpasset va slut kl ett, då blev det ompackning , vattning av hundar och lite så. Sen körde vi in till ett knökat Hembyggdsparken, det va någon höst blomm aktivitet, trevligt. Fanns många fina saker. Men vi handlade inte något.

Vi körde in om mor och far och hämtade en fin ved korg dom köpt till oss innan vi körde hem. Då va lill snuttan trött , Effi hade inte sovigt mer än några minuter på hela dagen. Hon fick mat och somnade gott.

Lars och Oliver körde sen till Maxi och handlade. Vi hade kommit fram till att vi skulle grilla. Det blev kyckling på grillen och till det potatisgratäng , sås , grillad majs. Jätte gott! Lars är så duktig! Själv va jag så super duper trött att jag fick ligga och sträcka mig på sängen medans han grejade maten....ååå så bra jag har det!

Nu efter maten har jag badat och satte mig nu med en kopp kaffe, huvudet värker litta och jag ska nu försöka bota det med kaffe och lite slappande i soffan. Risken är stor att Harriet tänker sitta i mitt knä och pussas nu när vi gosat så lite i dag....hon är den roligaste vovve jag vet. Tror inte hon är hund utan mer människa.

Trevlig och go söndagskväll på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0