Att inte veta.

Det är jobbigt... Som ni kanske vet har ju vår lilla Effi varit sjuk några dagar. Fick penicillin i tisdags o doktorn såg att hon hade öroninflamation o förmodligen urinvägsinflamation . Vi lämnade urinprov som skickades i väg. Tanken var att vi skulle tillbaks i morgon och ta nytt blod prov för att kolla sänkan, den var 150 i tisdags o det var alldeles för högt tyckte docktorn. I dag ringde dom om vi kunde komma i dag i stället för i morgon , fick tid kvart över fyra. Under dagen i dag tyckte jag hon blev sämre, slö , febrig och fick inte behålla något hon drack. Hon luktade uttorkad i munnen. Vi ringde vårdcentralen o fick komma lite tidigare. Dom började med stick i fingret för att kolla sänkan. När docktorn kom in på rummet sa hon Hej , ni måste in till sjukhuset. Sänkan hade gått upp till 220. Inte bra! Provsvaret på urinprovet hade kommit, inget där. Docktorn lyssna o kollade Effi och undrade om hon hostat , men det har hon inte precis. Docktorn var låg och undrade vad fasen detta kunde vara. Effi skulle in till sjukhus o kollas o få vätska och röntga lungorna. Så det var hem o packa lite sen körde Lars med henne. Själv fick jag ringa jobb och ta vård av barn, kan ju inte lämna oliver o linnea själva i natt. Nu har jag fått sms av Lars att nya blodprov är tagna, dom har träffat Docktorn o väntade på röntgen. Dom hade sagt att dom ev fick komma hem o slapp stanna i natt. När jag läste det blev jag rädd, vadå hem. Hon är ju dålig!!! Läkaren på vårdcentralen var väldigt allvarlig o sa att hon måste läggas in mins i natt. Herre gud vad är det nu för doktor dom får träffa??? Klart jag vill ha hem dom men viktigast nu är att snuttan blir frisk o går behålla vätska. Känner mig just nu inte helt lugn. Vi får väll se hur det går, Lars hör så klart av sig så fort hsn vet. Här hemma är barnen lugna o snälla o så klart oroliga över lilla syster. Vi har nu ätit, badat, grejat lite, matat o rastat vovvar. Mamma o pappa va snälla o kom med deras bil så jag har bil hemma om det behövs. Gulligt !!!!!! Tack! Något som är gulligt är även alla fina krya på dig hälsningar o styrke kramar vi fått på FB!! Tack! Nu blir det tv , Oliver kollar hockey Rögle spelar. Kl nio ska jag försöka se mitt favorit program Revenge. Det är så spännande! Ni får ha en bra kväll o jag skriver nog en liten rad när jag vet mer.



Kommentarer
Anette med familj

Hej

Känslan när ens barn blir allvarligt sjukt är så jobbig <3
Vet hur det känns tyvärr...
Tänker på er och hoppas lillskruttan <3 piggar på sig snabbare än kvickt <3

Kram från oss alla <3

Tant

Nej d kan inte skicka hem henne om d inte vet vad det är! Herregud! Hur kan d ens komma på tanken när hon är så dålig!
Tänker på er hela tiden!
Kramkram <3

2012-11-15 @ 20:22:57
Lotta

Usch vad jag tycker synd om er hjärtat!!❤ Det är så svårt och jobbigt när ens barn är så sjuka och speciellt när dom är så små!! Hoppas hon får vara kvar på sjukan, inte för att jag tror att dom missbedömner och skickar hem henne fast dom inte borde, utan för att det känns tryggare för er att veta att hon är under uppsikt!❤ Hoppas hoppas hoppas så att dom får reda på vad som fattas, ovissheten oroar väldigt mycket och det fullständigt skär i mammahjärtat, ja även pappahjärtat såklart att inte kunna göra något för sitt lilla barn! Tänker på er hjärtat❤ hälsa resten av familjen och ge dom en kram från moster😊❤

2012-11-15 @ 20:42:59
URL: http://www.lottaloppan.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0