Kluven

Känner mig kluven som en oklippt hårtopp... hur mycket energi ska man lägga ner på att det ska bli jul? Lars har i dag putsat fönstren utvändigt , behövdes kan man säga. Vi så klart putsa inne också. Ena stunden har jag massor med ider o tankar jag vill göra o fixa men nästa stund bara önskade jag det va januari månad. Är det lönt, är det värt det. Allt jobb o all energi? Julstädningen ser jag fram i mot, alltid skönt att få rent. Men sen är det resten, ska man anstränga sig lägga tid o pengar på blommor mm. Fast jag älskar ju det på ett sätt, att pyssla o dona. Men rätt som det är är ju julen över o då står man med skägget i brevlådan. Hade vi inte haft barnen kanske jag struntar i det helt men om inte annat så får jag ju försöka få till någon slags. Jul känsla. Lars har redan köpt ute granar o satt upp där ute, nu ska bara slingorna i. Det lyser ju upp i alla fall i detta tråkiga mörker. Ja ni har ni känt er kluvna över julen någon gång? Älska eller hata det är frågan? Som väl är har vi kommit långt med julklapparna, skönt. Ja ja nog om detta nu!!
Lars o Oliver är i väg, gissa var? Den som har rätt vinner kanske ett fint pris!! Effi sover nu o Linnea sitter vid datorn med lurar i öronen... Så här sittet man själv vid tv... tur man har sina fyrbenta hår troll. Nu ser jag fram i mot att kl ska bli nio o jag ska se Revenge!! Så bra!! Sen blir det fort i säng kl tio. Är trött frusen o längtar bara efter att få sova. Det vore fantastiskt att vakna i morgon o känna sig pigg nöjd o glad men jag tvivlar. En kul sak är att Lars jobbar sin sista dag i morgon, sen ska han ju va pappaledig i några månader. Det kommer tyvärr inte firas precis för grabbarna har ju träning i morgon o sen ska jag till jobb. Tre härliga nätter framför mig.... Nä nu får ni ha det så bra så ska jag gå o göra en kopp te.



Kommentarer
Anna

Jag gissar att de är på samma som Emil, RÖGLE :)

2012-11-29 @ 21:08:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0