Två av fem

God kväll! Sitter nu i soffan med en kopp kaffe . Lars gått och natta Effi💕. Hon har varit galet arg och ledsen i kväll. Hon älskar att bada och fick inte det i dag. Stackars. Hon försökte på alla vis visa hur skitig och svettig hon va. 

I fm gjorde vi det vanliga dagliga pysslet . Sen målade vi en stund. Därefter ringde jag till mamma. Hon skulle städa lekstugan och tyckte Effi kunde komma och " hjälpa till" . Så vi packade och körde. Effi va jätte glad att få åka till mormor. 
Själv körde jag hem och stoppade Harriet och Hildur i badet. Klippte först öronen på dom. 
Sen fick dom sitta ett bra tag och själv torka. Under tiden va jag en sväng i affären. Pysslade lite här inne. 
Se. Blev dom fönade och fina damerna. Så nu är det bara tre kvar. Nu har vi släppt i hop alla vovvar igen och det är ljuvligt skönt nu när alla fem ligger här i soffan och myser. 



När vovvarna var klara la jag mig på soffan en stund. Rätt som det var knackade det på dörren och där stod bästa Gerd. Tyvärr var jag helt paff och förvirrad och fick inte henne att stanna på kaffe men det får vi ta en annan dag. 

Jag la mig på soffan igen och när Linnea kom hem från skolan slumrade jag till ett tag. Skönt. 
När Lars kom hem körde han och hämtade hem Effi gumman. 
Se. Blev det middag för familjen , ungs pannkaka och bruna böner. Själv tog jag en Slanka så klart 😊! 
Nu ska jag se på tv och ta det lugnt. Men till sist en bild på rapsen , det är så otroligt vackert! 


God kväll ❤ 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0