Längtat

Nu ska jag berätta hur mycket Harriet betyder för mig❤️
Jag mins så väl första gången jag träffade henne hos Karin och Britt-Marie. Hon va så söt pigg glad och framåt. När vi sen fick hem henne efter några veckor märkte vi fort att hon va speciell, vilken fart och energi. Busig men alltid på ett bra sätt. 
Jag älskade henne från dag ett och kommer alltid att göra. Jag älskar alla våra hundar men den där Harriet hon är speciell❤️ Hon gör så roliga saker , hon känner mig så väl. Ibland är hon spöklikt mänsklig kan ni tro. Hon är inte den lydigaste men det är för hon är smart. Hon gör saker fast lite när hon vill. 
 
När hon va sex månade skulle hon hoppa in i bagaget i bilden tyckte hon... Det gick illa och hon bröt sitt ena bakben. Stillhet i flera veckor vilket resulterade att jag bar runt henne som en bebis. Hon har legat mååååånga timmar i min famn och jag har gjort allt jag kan för henne. 
Inte nog med att hon bröt sin ben som valp hon hade en skada för något år sen som vi opererade och det blev bra. Är så tacksam för det , det va tuffa veckor i stillhet med mycket rehabilitering. Måååånga timmar. 
 
Hon har ju även fått två fina valpkullar, som vi är så nöjda med och tycker så mycket om både hundar och alla duktiga fina valpköpare❤️
 
Innan Harriet var två år hade hon tre Cert men sen kom den andra fina hundar " i vägen" och från och till lite senare haltade hon. Hade det inte hänt är jag säker på att championatet varit hennes för längesedan. 
 
Men i lördags kom det , ögonblicket jag fantiserat om och längtat efter. 
Karin visade Harriet i öppenklassen och å vad fin hon var. Jag stod på håll och tittade eftersom Harriet bestämde sig för att vara lite matte sjuk denna helgen 😀 men ni kan tro hon älskar Karin också😍! 
När Harriet van öppenklassen tändes ju ett litet hopp och jag tittade upp på himlen och sa faktiskt snälla gode Gud låt det vara vår tur. Låter det löjligt? Det står jag för.
I bästa tik visade Maria Åslund henne jätte bra även hon, det va en fröjd att se. Jag vågade knappt se och när jag förstod vilken riktning det gick åt satte jag mig på huk och började skaka. När det sen var klart bara grät jag , år av längtan nerver släppte. Himmel så härligt. Hon är ju så värd det, hon är Champion både utseendes mässigt och ännu mer mentalt . JAG ÄLSKAR HENNE❤️ 
 
Efter en stund gick jag bort till ringen och fram till Harriet , hon såg och kände min lycka då hon välte omkull mig där i ringen för att gosa med matte. Min tokiga galna hund, snart sex år och grå i öronen men pigg som en valp. 
Det måste sett galet ut... Jag grät och kramades och hunden välter mig osv. Ja ja jag bjuder på det. För om någon kan känna det jag känner för henne och för den stunden så förstår ni. 
 
Tack snälla Karin och Maria för att ni visade Harriet på bästa sätt. ❤️
 
Vissa undrar om det inte är roligare och mer betydelsefullt att få en egenuppfödd hund till champion , svaret är nej i detta fall. Min Harriet och jag har jobbat hårt för detta och hon är värd var enda millimeter av den rosetten 😀
 
När jag ställer Harriet igen vet jag inte. Nu har vi ju Hildur och Lill syrran Alice att vara ute med, vilket är fantastiskt kul. Två fina fina döttrar till Harriet. Och så följer vi ju alla " valpar" med spänning, dom tävlar både i det ena och andra och även om dom bara är hemma är vi lika glada och stolta över dom❤️
 
Så dröjer det nog ett tag till Harriet kommer ut men hon älskar det så vem vet det dröjer kanske ändå inte så länge. Hon älskar att bli trimmad badad och allt för då anar hon att vi ska ut på roligheter.
nästa utställning hon är på hoppas jag slippa höra skit snack om att hon haltar , är så sjukt trött på detHon gör ju inte det men får leva med att hon har gjort det. Någon gång " knickar" hon till men absolut inte haltar. Så låt mig för fan slippa höra det är ni snälla!!!! Domaren i lördags var dessutom noga med rörelser och det blev måååånga varv i ringen, ett litet eldprov för Harriet men hon klarade det😍👍😀
 
Till sist tack till alla för helgen , hund och barnpassare. Tack Karin med familj ❤️ !! Tack Liljan som hjälpte mig att få tid hos proffsig vetrinär som " fixade" Harriets ben!! 
Tack alla för Grattis både på plats och på FB
❤️
 


Kommentarer
Lilian Jonsson

Så skönt att Du nu kan titulera Din lilla prinsessa för champion. Förstår att Du är trött på kommentarerna ifrån visst håll men det finns ju ett talesätt som säger; det är surt sa räven! Hoppas att Du och Din familj får en riktigt skön höst gör LILIAN

Svar: Ja det va skönt även om hon hade varit lika älskad för evigt även om vi aldrig blivit " klara" ! Det va extra skönt att det hända där och då om jag säger som så...
Önskar er också en härlig höst, själv vill jag nog ha lite mer sol och hösten kan vänta på sig lite till. I dag började barnen skolan nu ska vi åter till vanliga rutiner. Är nog bra men känns konstigt då en sommar går så fort.
Sköt om dig och tack för din kommentar
Susanna Rehn

2014-08-18 @ 18:54:55
Malin

Underbart att läsa, det kallar jag kärlek det <3
Och stort grattis igen, Ni är väl värda det Championatet =)
Kram

Svar: Tack kära❤ ja det är kärlek det vill jag lova!! Sköt om dig fina Malin och hoppas nya jobbet går bra och att vi ses snart! Kram❤
Susanna Rehn

2014-08-18 @ 19:57:38
URL: http://cockerbloggen.wordpress.com/
Hanna

Så fint skrivet <3 och så otroligt roligt, vi är så stolta här hemma Herbert och jag. Stort stort grattis igen!

Svar: Å tack söta❤ å vi är stolta över er❤
Susanna Rehn

2014-08-18 @ 21:54:28
limpan

Så fint skrivet Sanna, man blir så stolt som uppfödare med så fina valpköpare. Du vet att du alltid är välkommen hit när du behöver hjälp av något slag. Vi älskar ju hela er familj, det vet ni. Men visst är det fruktansvärt sorgligt, man begriper lnte varför en del människor inte kan vara trevliga mot varandra. Kram gumman och var rädd om dej!

Svar: Tack! Älskar er med som du vet❤ är så tacksam för Harriet och allt annat och att få ha er som vänner!!!! Puss😘
Susanna Rehn

2014-08-19 @ 00:05:38
sussi

En vacker kärleksförklaring till din hund. Skit i vad andra säger ara ren svensk avundsjuka dom kanske ska sopa rent framför sin egen dörr.Ett championat är ju inte illa Grattis!! Sussi

Svar: Tack❤ ja man för göra det men hur orkar dom.... Tack tack! Kram❤
Susanna Rehn

2014-08-20 @ 10:50:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0