Hjärtat

 
 
 
Hjäertat mitt gråter kroppen är orolig ögonen fulla med tårar. Så mycket känslor. I dag har vår älskade Jopplin åkt till sitt nya hem. Det är en jätte trevlig familj med två små barn och jag tvivlar inte en sekund att det blir super bra. Men fy vad ont det gör ändå. Denna kloka snälla Goa tjej som bott hos oss sen hon var valp. hon är speciell precis som alla ens hundar är. Hon är klokare än någon annan och lydig. Jag kommer sakna hennes lugn hennes sätt att dricka hennes sätt att äta( ligger ner) ja allt kommer jag sakna. 
Tänk när vi hämtade henne hos Frida, lyckliga och stolta. Hon har skänkt oss så mycket glädje och jag trodde aldrig jag skulle behöva uppleva denna dagen😢. 
Vi kommer få träffa henne igen och som sagt hon får det bra. Men fy farao vad jag känner mig som den sämsta människan i värden en skit en svikare en riktigt dålig människa. 
Till Effi har vi sagt att hon ska på semester, det känns bättre så. Hon frågade när jag precis nattade henne om Jopplin kom hem från semestern i morgon....
Jag ville så gärna ha en bild på hela vår lilla flock så i EM tog vi en bild, Effi och Linnea fick vara med. Oliver var inte hemma. Jag hade tänkt att Effi skulle ha sin pumpa dräkt men hon va inte på humör för det så då blir det inte så. 
Det är inte bara att Jopplin åkt som gör mig ledsen utan att en tid i mitt liv som jag älskat är över. En tid med ett gemensamt intresse med Lars fanns. Det va så roligt att dela hundintresset , att planera åka på utställningar tillsammans att prata hund och vilja göra något i hop. Nu är det liksom över. Det kommer fattas mig!!! Nu har vi liksom inte det gemensamt och hund tiden är liksom förbi. När jag sitter här rinner stora tårar kan ni tro. Tack och lov har jag Harriet som ligger tätt intill och ibland slickar upp en tår som trillar. 
 
Nu ska vi ju hitta ett lika bra hem till Albin. Det är tufft. Men han är ju underbar snäll lite klumpig och fantastisk så det ska nog gå bra. Men mitt samvete och min skäl värker. Jag älskar dom sååååå allihop. 
 
Ja ni det är ju fredags kväll och jag är trött efter två nätters jobb och för lite sömn.... Jag har precis nattat Effi.Resten av familjen har åkt till ishallen, sen träning på fredagar ju. Så här sitter jag nu med tårar och en kopp kaffe och än så länge fyra fantastiska vovvar. 
 
Det blir en lång kväll igen. 
Hoppas ni inte tycker lika illa om mig som jag gör om mig själv just nu. 
Trevlig fredags kväll på er
❤️


Kommentarer
Therese

Finns för dig❤️förstår att det är jobbigt

Svar: ❤️
Susanna Rehn

2014-10-31 @ 19:49:11
Anki Holmgren

Jätte stor kram till dig.
Och många blöta pussar från Wilma
<3 <3

Svar: ❤️
Susanna Rehn

2014-10-31 @ 20:04:39
Hanna

Tänker på dig!

Svar: ❤️
Susanna Rehn

2014-10-31 @ 20:08:14
Petra

Usch känner så med dig och din familj. Samtidigt är jag så otroligt tacksam över att ha Jopplin hos oss❤️️

Svar: Jag känner att Jopplin kommer få det super bra och jag är så glad att ni har barnen. Hon är ju så glad för barn. Skönt vi bor så nära så vi kan ses sen när Jopplin gjort sig ordentligt hemmastadd hos er. Men fy så ont det gör i mitt hjärta. Vi hörs snart. Sköt om er och ta hand om Jopplin ❤️ Kram
Susanna Rehn

2014-10-31 @ 20:36:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0