Energi

Vaknade halv sex av att Effi säger å fint väder.... Å vist är det fint väder men det är något jag nästan skiter i vid den tiden. Ljuset gjorde så klart att hon vaknade, hade fönstret öppet och rullgardinen uppe lite. Detta för att inte få ännu en sömnlös natt pg. av värmen. Men vilket är bäst.... Hemskt att vakna och känna nej nej nej inte redan. Låt oss sova ett tag till så dagen inte blir såååååå lång. 
Men det är bara att hasa sig upp när hon bestämt sig. 
 
Tyvärr var detta en morgon hon vaknade med massor med energi och är redan i full gång med sina spektakel, i dag är jag om ännu mer tom på energi. Varför kunde vi inte börja med en lugn stund i soffan ???
 
Nu har Lars kört till jobb och jag längtar redan till han kommer hem, fasen detta blir absolut en låååååång dag. En lång dag är något positivt för vissa och om man gör något roligt. Men när du är städerska uppassare och ska gå och " plocka" saker leksaker mm en hel dag är det inte positivt . 
 
Snart får jag väll försöka sätta igång med " det vanliga" bädda tömma diskmaskin mm mm. Tänkte försöka skrubba köks luckorna i dag , kan bli bra eller kan det bli vatten och skum över hela köks golvet. Beror på hur mycket hjälp jag har.
 
när Lars kommer hem hoppas jag kunna samla energi och gå ut i trimmet, men det Käns väldigt avlägset just nu. Nä jag är ingen sådan hurtig duktig människa som trimmar massa hundar med en tre åring runt benen. Nä fy då blir det ännu mer skit än vanligt. 
Jag behöver vara pigg glad och inspirerad . Det är därför jag funderar på att sluta med det jag tycker är roligast, att inte få tid ork att göra/ sköta det som man vill är väldigt påfrestande . Är väll bara att acceptera att alla mina behov och intresse får puttas undan i minst 15 år till. 
I bland känd det som alla andras behov och önskemål intresse kommer före mina. Men det är väll det som är att vara mamma eller? 
 
Många tycker nog jag är hjärn dö som skriver hur jag känner , men jag kan inte hålla det inne. Detta är mitt ända sätt att få ut det, jag har ju inte precis någon eller så ofta någon som frågar hur mår du hur känner du vad vill du. om jag ibland försöker får jag bara ett hurtigt svar , ryck upp dig , det blir inte roligare än man gör det bl.a. Bl.a. Bl.a. Bl.a. Det är det sista skitet jag behöver höra. 
 
Lite förståelse är något jag längtar efter. 
 
Ja ja på lördag ska jag till Tvååker och ställa lilla Hildur, är så sjukt kluven. Tycker det är roligt men ändå inte. men jag ska åka dit för att se lite folk och kanske få lite ny energi. Frågan är bara om jag har hjärta att lämna Effi hos mormor, att ta med henne Käns också som ett stort projekt . Det är ju långt att gå och det ska bäras och dras. Tält skiter jag i då jag inte klarar det själv. Men dom visar ju inte regn så vi kan nog stå ute. Lars ska ju så klart för första gången jobba en lördag, å ja jo det infaller just den dagen. 
får väll se hur det blir med allt, först måste ju hunden trimmas i alla fall. 
 
Nu är Effi törstig och jag får gå och fixa det. Sen är det väll dax att sluta slöa. För inget blir bättre av att bara sitta.
 
Hej svej 
❤️


Kommentarer
Anonym

Hej kära kollega! Vad härligt att du skriver precis vad du känner, det ser man sällan nuförtiden! Om det bara hade varit lite fler som talar om hur de verkligen känner och skippar sitt tjat om carpe diem och annat obegripligt snack :-)
Hoppas du får en fin dag! Kram Sofie

Svar: Hej😊 tack Sofie! Kul att du tycker det! Vet att säkert många " gottar" sig när andra inte mår bra men det bjuder jag på. Kan ju inte sitta och låssas att allt är toppen och frid och fröjd och rosa små moln när det inte är så man känner. Livet är tufft men jag vet att många lever i misär och det gör ju inte jag så man borde inte klaga. Men känslan av att bara ledsen rår man liksom bara inte på. Kvittar hur lyckligt lottad man är i livet på många sätt . För mig är det inte som jag vill.
Hoppas du har en fantastisk sommar med din familj. Vi ses väll snart på jobb igen. Kram❤
Susanna Rehn

2014-07-09 @ 08:08:46
Helen Hellsen

Hejsan! Bra Susanna att du är ärlig och framför allt är ärlig mot dig själv. Man kan inte vara på topp jämt och man måste inte alltid vara duktig. Du har glädje ämnen hos din familj och dina fina hundar och skit i alla måsten, skiten ligger alltid kvar. Du hinner med det andra också. Ut i friska luften och samla ny energi. Hildur kan vänta det är bara onsdag..... Kommer du till Bjuv ? Jag har anmält 3 stycken // Kram Helen

Svar: Hej! Tack för din kommentar! Jag förstår precis hur du menar. Jag är sådan som person som mår bra av att vara klar i tid och ha ordning runt om mig. Så är det inte på ett vist sätt mår jag inte riktigt bra. Nu i kväll har jag trimmat Hildur så det känns ok. I dag vs vi på stranden så då har Effi fått ha roligt bada och göra det hon vill. Så det är ju bra. Ja vi kommer till Bjuv , hört att du ska dit. Ska bli verkligen trevligt att träffa dig igen!!!! Ha det gott och sköt om dig. Tack igen Kram❤
Susanna Rehn

2014-07-09 @ 09:31:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0