Blåser

Himmel vad det blåser här, hela natten har det hållt på. Tvi vale vilket riktigt höstväder. Det smäller och viner i hela huset. Var tog sommaren vägen? Ska det inte bli fint väder igen? Ska inte barnen få bada i havet en sväng till i alla fall? Jag hoppas innerligen att det blir fler fina dagar, annars tror jag hösten och vintern blir riktigt lång.

I morgon den 21 augusti är det 9 år sedan Oliver kom till värden, tänk nio år. Stora grabben nu. Vi har valt att fira honom i dag i stället. Så i kväll kl 18 kommer våra gäster. Oliver längtar jätte mycket!!!
I går var jag och handlade mat och grejor, skönt att det är klart.
Så i dag blir det fixa med maten och städa. Oliver har fotbollsmatch men jag undrar om det är möjligt i denna stormen, hoppas inte. Stackars barn i så fall dom kommer ju flyga i väg.

Skulle själv behöva i väg en snabbis och köpa några nya blommor, hade vita pelagonier i köksfönstret innan men nu va dom så tråkiga att dom åkte i tunnan.  Får se om jag hinner.

Fredagskvällen här såg ut som följer, Linnea var på Bio med Mirre. Do tittade på filmen Saknar dig (tror jag den heter) den hade varit riktigt bra men väldigt sorglig.
Emil och Anna (Effis Faddrar) kom hit till oss för att fira Oliver lite då dom inte kan komma i kväll. Vi gjorde det lätt för oss och beställde mat från Pizzerian, väldigt skönt. Ja och gott! Det var mysigt att dom ville komma! Oliver fick presentkort på intersport och en balansboll, han blev super glad och tränade på bollen flera gånger i går. Kul när det blir bra! Tack kära Anna och Emil för att ni ville komma till oss!!!

På dagen i går när jag busade med Effi hjärtat tog Linnea några bilder på lill snuttan. Bland annat fick vi denna bilden . Det är när hon för första gången får tag på sin fot med handen.



Sen blev det lite andra bilder!




Lilla ljuvliga snuttan!

Just nu är kl halv sju på morgonen. Natten som gått var Effi och jag uppe mellan två och tre och sen gick vi upp för dagen kvart över fem. Nu har hon fått ren blöja och lite mer mat och sover i vagnen. Önskade att jag själv kunde få sova lite till. Vi får väll se om man hinner en liten lur eller vad.
Ni vet när man är sådär trött att man känner sig febrig, sådan är jag just nu.

Nä ni alla som läser här, nu ska jag gå och ta lite mer kaffe och se om det hjälper.
Ha det nu gott och lycka till ni vi känner som ställer på Svensk vinnare i dag..... tro inte att jag ville varit där...ha ha JO avunsjuk jag är så avundsjuk.....
Å till sist bjuder jag på en liten film! Oliver snackar lite med Effi!


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0