Hur mycket...

.....vatten kan det komma frågar jag mig?
Regn regn och regn, herre gud hur kan det bara bli så galet mycket vatten...

Eftersom ute aktiviteter inte precis har lockat oss i eftermiddag så har vi haft systuga.
Det blev en jätte fin sackosäcks kudde till Effi , hissgardin till köksfönstret, örngott till Effis vagn kudde, en nackkudde att ha tex i bilen eller var man tycker man vill ha den. Det blev tyg över , tänk vad mycket det kan bli på ett påslakan för 49 kr på maxi. Jag ska dit i morgon igen och köpa ett till, det ska sys påslakan till lill pluttans spjälsäng.
Bilder kommer!!

För ett tag sen köpte jag en filt på jysk , så klart i samma färg och mönster som påsllakanet. Sydde en liten filt till Effis vagn, blev fint! Ska även bli en filt till sängen.
Tänk vad man kan få till det ibland, blev riktigt nöjd, fast jag har min händiga gubbe att tacka för en heldel...

Vi var en snabbis i stan i dag, blev två nya fina pyamaser och två boddysar till lillan. Hon växer ju så det knakar. Tyvärr hade dom inte fått in jackan jag tänkte kolla på, ska nog kolla på väla.

Effi hjärtat har fortfarande feber , hade 38,5 innan. Hon fick medisin och mat och somna. Har nu sovigt i flera timmar. Får väcka henne sen så hon får pyamas , ny blöja, kolla tempen och sen sen flaska. Viktigt hon äter/dricker nu ju. Vätska är viktigt!!

Innan i dag frågade jag om någo kunde gissa färgen på tyget, kommer ni ihåg? Ett svar fick jag, det vaav just de personen jag trodde. Konstigt att så många läser men ingen pallar skriva. Därför utser jag nu Linda som vinnare av min lilla tävligt, trotts att hon svarade fel, ha ha. Vinsten kommer nästa gång vi ses Linda, alltså på lördag!!! Spännande vad det kan vara du har vunnigt eller, ja jag säger inget.....

Nu önskade jag tv jäklen fungerade. Man vill gärna titta en stund innan läggdags. Jäklars plupp telia!!!

Ha en go kväll och om ni går ut glöm inte sydvästen.


Kommentarer
Linda

asg du e för rolig :-)

Vad du är flitig! Man kanske kan lämna in lite jobb till dig, skulle gärna vilja ha en hissgardin...ska bara tänka ut en riktigt bra färgkombination :-)

Nu till något annat har du sett de nya Greengate-mönstren? Jag blir helt kär i dom.



Vi ses på lördag och jag blir lite nyfiken på vad priset kan vara ;-) kanske en mysdag med lilla Effi!



Pussa Effi från mig o hoppas hon blir kry snart igen.

Kramisar

2011-08-31 @ 21:12:14
Anna

Typiskt jag hann inte gissa... men hoppas att allt blev fint :) och att effi mår bättre på lördag :) för då vill vi mysa med henne! :)

2011-08-31 @ 21:35:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0