2:a Advent

Så där jag, det va skönt. Vad då undrar ni kanske, jo huset är städat. Faktiskt både uppe och nere. Känns så gott! Å fasen vad vi får skitigt fort, fattar inte vad vi gör. Eller kan det kanske bero på 5 små cockrar.....Men det är det ju så klart värt.

Lars är fortfarande en skrutt bulle, synd om honom. Hoppas han snart blir helt pigg.

I går kväll va en sådandär blä blä blä kväll tycker jag. Ibland funderar jag för mycket och tänker på allt jag vill och inte på allt det fina jag har. Känner ni igen er?
Satt och tänkte ut min önskelista till jultomten(för han finns väll?)

1: Fira jul med släkt här hemma hos oss
2:Glada friska barn
3:Pengar till alla anmälningsavgifter/bensin/boende till utställningar 2012(inte lite jag önskar)
4:Lite egentid
5: Schampo och balsam till hundarna
6: Effileringssax
7:Liten liten Dator till mig , bara in min min!
8:Snö, vit ren fin massor med snö
9:Bra pulkabacke till barnen
10: Att trevliga vänner vill komma och glöggmysa och umgås
11:Fred på jorden och allt sådantdär så klart, men kanske till att börja med fred kring cockerringen....(ho nu får man väll på fan för detta)

Ja ni min önskelista kan bli saftigt lång men jag håller här!
Jag vet att detta är en helt orialistisk önskelista men det va så den såg ut i mitt huvud i går kväll när jag fundera.
Vad önskar ni er? Om ni får spåna helt fritt???

Oliver är kvar hos sin kompis, hörde av dom för ett tag sen allt va bra och kan ni gissa vad dom ska göra i dag? Jo då allmänhetens åkning i ishallen.  Vilken tur, inte bra med för lite istid ha ha. Jag är så glad att han har sitt intresse  och är övertygad om att han kommer bli ett riktigt proffs, ja i min värld i alla fall.

Nu piper lill skruttan och jag måste sluta. Nu ska vi busa och sjunga En kulen natt natt natt min båt jag styrde......den älskar Effi!

Tjolalong så länge!



Kommentarer
Linda

Allt är inte orealistiskt ;) hoppas dina önskningar slår in!

Kram

2011-12-04 @ 16:45:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0