14 Juli

Är det väll i dag? Helt vilsen i både dagar och datum.
I dag blåser det som attans och det kommer regnskurar i mellanåt, inte alls trevligt.
Tycker man blir helt slö och orkeslös.

Jag gick upp med den lilla höna bönan kl sex men valde att krypa ner i sängen igen vid halv tio när Lars kommit upp och kunde ta över Effi.
Somnade som en stock och sov till halv ett då Lars väckte mig när han skulle in på toa och byta på lillan. Oj vad skönt det var att få sova!!!

Nu har jag Effi myst och tittat på tv. Lars och Oliver har kört till stan för att fixa lite grejor. Hundarna sover gott här i dag , även dom verkar bli slö av detta tråk vädret. Just nu snarkar Albin högt och ljudligt.

Lilla Effi gumman sover också fast hon snarkar inte, hon är bara bedårande söt, kolla själva!




I går fixades vidare här hemma, börjar bli ordning och reda på klädkammaren, gardroberna mm. Ska ta bilder vid tillfälle så ni får se.
Lars började på en annan sak i går som nu är färdigt. Det blev jätte braoch jag säga att jag blir ju så lätt inspirerad av Sommar med Ernst(vilket ju är på tv i kväll).
 
Vet ni vad detta ska bli? Ni tittar väl på Ernst?
Det slutgiltiga resultatet har jag inte fotat ännu eftersom vädret inte lockar mig att gå ut.
Lars är så himmla snäll, jag kommer med ider och vipps så fixar han. Vilken "gubbe" jag har!

Har hört av Linnea i Tyskland, dom har det bra men är nu på väg hem eftersom vädret där är dåligt. Så i morgon får vi hem stora snuttan och Ezter får åka hem till sin Husse och Matte igen.

Jag funderar på att städa i tvättstugan i dag, finns nog lite att slänga där...vi får se om det bara blir en tanke eller vad...
För övrigt inga planer just nu, jag hade velat åka till Grevie och kollat in den där afären Färg och Form som jag skrivit om innan. Vi får väll se.
Sen hade jag velat fått madrasserna på platts i vårat sovrum, ska bli så mysigt att få allt klart och fint. Tyvärr är madrasserna skit mega tunga och Lars och jag klarar ju inte det själva. Han med ny opererad axel och jag svag som en sill(är sillar svaga? Jag vet inte, ha ha).

Nä nu ska jag sluta men först vill jag tacka Fannys matte för mysig fika igår och goa gurkor som nu har blivit prässgurkor!! (stavas).

Tjingaling från mig!


Kommentarer
Anonym

Prova att pressa med e istället nästa gång

kram

Fannys matte

2011-07-15 @ 11:17:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0