Baka baka liten kaka....

Lördag och solen skiner nu och avger en sådan värme man knappt kännt på hela sommaren....konstigt att det ska behöva bli oktober för att det ska bli högsommar....

I dag har Oliver haft Fotbollsmatch så Lars och han körde vid nio. Strax efter kom Farbror Magnus och lämna Tjabo, vi skulle passa honom i dag. Det har gått jätte bra och jag tror han njuter av att strosa ut och in och pinka på allt vi har i trädgården....han är för go!

Olivers match slutade oavgjort och dom va hemma vid typ ett. Då hade jag gosat, busat och matat Effi. Hon sov också en del men skulle tvunget göra det i mitt knä.... Jag fick faktiskt bäddat och fixat lite annat också.

När dom kom hem körde jag till affären och handla middag, det blir i dag stek , potatisgratäng mm. Ska bli gott!
Har även bakat en kladdkaka , fast den blev nog lite bränd....men den får duga!

Nu har Oliver åkt i väg med några hockeykompisar, dom skulle åka på allmänheten. Kul för dom, ingen rast ingen ro inte där!!

Linnea har sin kompis Ida här i dag, dom har varit ute och gått med Tindra och sen bad at henne. Duktiga tjejer. Nu är dom ute och spelar kubb och njuter av vädret!

Effi har precis ätigt lite mat, blev potatis oc majs pure i dag, det är favoriten! Till efterätt blev det nog mango tror jag. Nu sitter hon och gymmar lite!

I  dag hade jag tyckt det va ljuvligt att åka till Danmark, tänk att gått där och strosat i det fina vädret. Men det gick ju inte......

Känner att jag börjar bli väldigt negativ till lördagskvällar, fångarna på fortet på tv, bläääää blääää blääää. Jag hatar!! Nä få så tråkigt och kl åtta är ju lite tidigt att krypa i säng.
Nä ge mig en riktigt jäkla bra film eller lite gäster att sitta och snacka med, eller bjud mig på bio(fast jag kan betala själv, ha ha) eller bjud ut mig på räkfrossa och gode gud vad härligt det skulle varit.

Jaha då skrålar lillan och vill inte sitta där mer så jag får väll avsluta.........
Vad gör ni i dag? Ni glömmer väll inte titta på filmen här i innlägget nedanför?

Trevlig Lördag då


Kommentarer
Linda

Tack för hjälpen med Tjabo! Han ligger nu i soffan o tar igen sig. Han har det verkligen bra hos er! Tack för kakan oxå!

Hoppas du får en bra kväll trots allt!

Kram

2011-10-01 @ 18:31:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0