3:e Advent

Söndag i dag, lite små ångest har jag då det ju snart är Måndag vilket betyder jobb jobb och jobb.... Inget julmys eller julbak eller glögg fikor här inte. Nä nu rullar det på och snart är det självaste Julafton. Å den dagen kommer gå fort , jag kommer ju sova halva dagen eftersom jag går av på morgonen. Sen på kvällen gör vi som varje Jul nämligen åker till Lars föräldrar för att fira jul . Det ska ätas o delas ut julklappar å sen vår nya traditionen julklapps spelet( brukar vara riktigt kul) även om jag INTE är någon spel människa! Sen är det tid att packa i hop barn , julkappar och tuffa hemåt. Då brukar det va stress att få on allt och få ordning på barnens alla grejor... jisses. Set är ingen fridfull jul i detta hus... Sen får nog lill loppan Effi i säng kan man tänka. Sen har jag försökt ha lite glögg o julmys med familjen men det kommer jag skita i i år då dom stora barnen inte längre är jätte intresserade av att sitta här med oss längre.... så det blir nog sängen för mig då i stället. Effi ska få ganska otympliga saker i julklapp så dom kan hon tyvärr inte få på julaftonskvällen i så fall hade vi ju behövt ett släp... känns tråkigt men där är inget att göra.
Nä nog om hur våran julafton ser ut... o vem vet vi kanske ligger med kräksjuka hela familjen det har vi nämligen en väldig vana på över julen. Undras om det är lite därför jag inte tycker om julen längre...
Just nu sitter jag i soffan med en sovande Effi i knäet. Bloggar från telefonen. Linnea sitter vi datorn med lurar i öronen, undras varför för musiken skålar ändå.... jobbigt!!!!! Lars och Oliver har kört till ishallen, Ollens lag har match. Oliver ska inte vara med i dag då han ju varit sååå förkyld. Men Lars måste ju dit ändå eftersom han är matrialare.
Linnea vill baka pepparkakor i dag, vi får väll se om hon gör det. Hon ville så gärna träffat en kompis i dag men hon har inte fått napp..
Ja det är väll vår söndag, inget speciellt alls, inga glögg träffar å inget annat. Nä en lång o ganska meningslös söndag. Fast jag vill ändå att den ska vara lång så inte måndagen kommer så snabbt, för som jag sa betyder det jobb jobb jobb.., + att jag ska till tandläkaren i morgon. Fy fasen för det!!!!!
Nä nu ska jag nog gå i ide och vakna lagom till den 30 December då vi ska göra något jag tycker är roligt ;) .
Ha det gott o mysigt!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0