Torsdag

God morgon God morgon, nu är kl snart sju här! Lars har kört i väg och Effi har fått välling och gos. Sitter nu här vid bordet och leker och tittar och vinkar på vovvarna som precis kört morgon brottningen. Det är ganska underhållande tycker Effi.
När jag släppte ut hundarna la  jag märke till att snart är all is borta från vår tomt, skönt. För vilken massa is vi haft , inte trevligt. Men det har som sagt smält bort nu. Men nu blåser det som bara den, känns riktigt ruggigt när man hör hur det viner runt knutarna.

Natten till i går hade Oliver kompis som sov över. Det funkade fint och dom hade roligt. I går åkte Linnea och hennes kompis tll Helsingborg med Mormor. Hade haft mysigt och gått runt och kollat. Blev någon lite kasse med hem också...själv fick jag ett jätte fint tvål, det luktade himmelskt. Glliga dom är so köper presenter!

I går eftermiddag hade vi en valp här på lite trimmning, trevligt! Och i dag kommer en annan, dom ska båda ställas på valputställningen i Hässleholm. Vi får se o vi åker dit och tittar på dom. Vi har ju själva ingen vovve som går att ställa där men ibland är det kul att kolla in valparna.

I dag ska vi köra ner Linnea  till sin kompis Moa som bor i Lödde, det har hon sett fram i mot länge nu. Hon ska sova där. Hoppas nu töserna får lika roligt denna gången som sist.

Lars och Oliver har hockey träning i eftermiddag som alltid när det är torsdag.

Lill snuttan Effi ska åka till Mormor och Morfar och va där i eftermiddag. Mysigt för henne och dom! Det betyder att jag får lite härlig tid för mig själv här hemma.
Får se om jag städar lite eller läser lite och kanske tar en liten tupplur, vem vet....

I morgon fredag har vi nog inga speciella planer, Linnea ska väll hem kan jag tro. Men annars är det än så länge lugnt. Skulle vilja åka och hälsa på min vän Helle som nu har flyttat   till hus, är så nyfiken hur det ser ut!

Ja ni det va nog allt för denna gången. Ha en bra torsdag alla!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0