Fredag

Fy katten vad det blåser kallt här. Helt grått och tråkigt. Man vill inte gärna gå utanför dörren i dag.

I dag har jag fredagsstädat , mmm det låter något eller hur ha ha. Nä men det va dags att damma , städa badrummet och dammsuga. Detta gör jag allt för ofta. Känns om jag inte gör något annat just nu...

Har varit i väg och handlat också. Köpte då en bunta röda tulpaner och en vit. Blev även tio vita rosor som jag delade upp och satte på två ställe. Det är så härligt med blommor och dom gör mig så glad. Man får liksom unna sig att ha det lite fint.

Lars och Effi har kört till Grevie för att hjälpa farmor och farfar. Så jag får passa på att blogga lite då.

Här kommer några bilder som jag tog i hembyggdsparken.













Effi tyckte om att gunga, men det var så otroligt kallt att vi inte stannade så länge. Ville ju inte ha ute lill pluttan för mycket när hon har öroninflamation.

I går var vi ju på åter besök med Effi, doktorn lyssnade på henne och tack och lov lät hon bra!! I morgon är sista dagen för pencilinen, skönt!



 Snutterna i onsdagskväll. Det var innan Effi  skulle nanna, vi gjorde vad vi kunde för att busa och hålla henne vaken till sju. Hon brukar vara sååå trött då, snuttan! Tur jag har Linnea som hjälper mig i bland.

I dag har Linnea kompis med hem. Dom är tosiga för dom är ute och fotograferar, brrrr. Det är så kallt!
Oliver följde med en kompis hem efter skolan, han åker direkt till fotbollsträningen där i från. Det är roligt att dom har att göra!

 Här är en bild på mysigaste Harriet! Hon älskar min nya filt jag köpte i Måndags....jag som tänkt den skulle va utan hundhår.

 ♥

I går hade jag tankarna på käraste Lotta som blev opererad, ett bröst fattigare är hon nu. Men det kvittar ju, bara cacer skitet är borta. I dag har hon fått åka hem, skönt för henne. Så klart känns det men det gjorde ändå inte så ont tyckte hon. Men det är ju en härdad tjej som blivit skuren i både här och där.
Nu hoppas jag resten också går bra! Kramar till dig Lotta hjärtat!

I morgon ska Lars och Oliver vara i ishallen kl 8 på morgonen. Dom ska i väg på match. Det lär bli en lååååång dag här hemma. Ibland önskade jag att vi inte bodde här utan lite närmare folk och rörelse. Fast det bästa vore med en bil till.

Nä nu önskar jag en bra fredag och trevlig helg om jag inte hinner skriva mer.



Kommentarer
Loppan

Hej hjärtat<3 vilka fina bilder:) hon ser inte jätte förtjust ut i gungan lilla snuttan:) Många kramar tillbaka och tack för att du är som du är!!<3

2012-01-27 @ 19:06:07
URL: http://www.lottaloppan.wordpress.com
Towe L Ottosson

Härlig bild!

Ja hur många gånger tänker man att här ska det inte vara hund hår men helt plötsligt så har man en liten hud där ändå.

Finns det något så oskyldigt som en liten cocker som tittar på en så smälter man.

// Towe, Ricco & Alfons

2012-01-29 @ 16:54:30
URL: http://cockettsriccardo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0