Var är sommaren?

Ursäckta att jag låter tjatig och tråkig, men var är sommaren? Ska detta bli ytterligare en sådan där sommar som man bara väntar och väntar? Väntar på sol värme sköna kvällar med vänner , besök på mysiga plattser , bad , picknickar , fräknar på näsan mm?
Är riktigt deppig över denna svenska sommar. Man har tankar och önskningar , förhoppningar innan den börjar och sen blir det liksom inte som man tänkt sig.
Flera sommrar har jag väntat och längtat efter den där ljuvliga sommar´kännslan men utan att få den. Hur ska jag nu göra för att få den sommar jag vill ha och vill ge mina barn?
Det tål att tänkas på....
Nu har jag tre veckor kvar på  min semester....en vecka har gått utan att semester kännslan innfinner sig. Jag känner mig mer stressad och tycker inte det är någon höjdare. Kan bero på att Lars jobbar och vi inte har några planer , inget innplanerat mer än vardagssysslor och va hemma med vovvarna.
 
Kan inte låta bli att bli lite avundsjuk när man hör och läser om andra människors planer , små resor , stugvistelser och andra festligheter. Fasen jag vill också. Vill va social och hitta på.
 
Denna veckan är höjdpunkten typ när Linnea ska till tandläkaren och laga ett hål. Nä då vi hoppas något mer händer. Lars sa ju i väg på söndag , utställning i Borås. Kul. Kommer håg det året vi var där med husbilen hela familjen, fan vad mysigt det var!!!
 
Nä nu ska jag sluta skriva , inte så kul för er att läsa mina deppiga tankar. Vore kul om ni skrev hur ni tänker och tycker , vad ni gör regniga dagar, hur ni sysselsätter era barn i ösregn.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0