Gå i ide!

Just nu funderar jag på att gå i ide och inte vakna förrän typ i maj nästa år! Tycker detta vädret o denna tiden på året är skit just nu, brukar tycka det är mysigt när man får krypa in i huset tända ljud och ha gose filten i soffan men va fasen det har man ju nästan haft och gjort hela sommaren också! Har tappat min energi och gnista och glädje i dag! Vet att det går över men just i dag är det kämpigt när man liksom bara vill försvinna eller gråta. Det kvittar vad någon säger eller gör, det blir inte bättre. Hoppas innerligen det blir en bättre dag i morgon för fler sådana här dippar i humöret orkar jag inte med . Tittar man på fb så skriver folk om fredagsmys , höstgryter som puttrar på spisen , efterrätter som är klara för att ätas , ljus som är tända mm. Ja här lyser allt det med sin frånvaro kan jag säga!! Effi och jag har haft sååå tråkigt så jag bestämde mig för att vi skulle köra till ishallen o se oliver träna, mest så något hände. Efter mycket möda kom vi dit, en kvart typ var vi där innan vi fick packa in oss i bilen igen. Effi va inte alls nöjd med att sitta i vagnen och bara gnällde. Inte fick jag se ollen träna... bara att styra hemåt och ta på lill fisen pyjamasen och värma vällen. Så nu sover hon då igen i mitt knä. Blir nog en jobbig kväll o natt då hon redan nu hostar.... Stackars henne!! Hon kan ju så klart inte hjälpa att hon inte är pigg o glad när hon inte är frisk men gud vad det tar på krafterna. Oliver o Lars kommer hem en timma eller nåt. Dom skulle ta pizza med hem. Önska jag hade kraften att ha handlat i dag och gjort en god middag , tänt ljusen och dukat fint men ack nej inget av det!!! Tyvärr lär det dröja till nästa sommar innan det blir fredagsmys i denna familjen. Ska snart lägga Effi i sängen sen måste vovvarna ha mat och komma ut lite. Sen är där tvätt i maskinen som ska hängas. Diskmaskinen tömmas och saker plockas undan. Sen är väll snart kl lägg dags om jag har tur... Hoppas innerligen ni där ute har en bättre dag än jag! Fy fasen om jag ändå bara kunde gå i ide!!!!!!!!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0