Sova

Ja det va precis vad Effi ville. Hon brukar sova middag mycket senare men i dag var hon trött, tog kuddar från soffan och drog ner på golvet för att vila sig på. Så hon visade tydligt att hon va trött. Så nu sover lillan gott här i min famn i soffan. Å vad gör jag då, jo passar på att blogga från mobilen. Har inte så mycket att berätta precis. Jobbade ju i går kväll och i dag har jag tyvärr inga planer. Linnea ska till mormor i eftermiddag. Hon ska ha två kompisar med sig, dom ska ha " tjejkväll" och sova över där. Låter mysigt!! Önskar man själv kunde ha det!! Men det är liksom svårt att få till något "extra" kul här . Antingen jobbar jag eller har killarna hockey eller är någon förkyld.... ja ja kanske någon gång. Är så sugen att gå på bio också men det blir svårt. Hade även velat börjat träna lite men det är också nästan helt omöjligt att få till. Är väll bara att acceptera att det man själv vill kommer i allra sista hand. Som tex se en bra film en kväll, nä då. När barnen lagt sig är det för sent eftersom man måste lägga sig så tidigt eftersom man måste upp tidigt och när det är helg och man kanske kan va uppe lite längre ja då är ju barnen det också. Dom filmerna jag vill se passar liksom inte dom då jag gillar lite läskiga filmer... Nä här får det liksom bli fångarna på fortet och annat uttjatat skit rent ut sagt...
Känns verkligen som om detta blir en riktigt lååååång dag!!! Ute är det grått och regnigt och inne är det även här ruggigt tycker jag. Hade jag varit själv hemma nu hade jag tagit ett riktigt varmt och gott bad! Ljuvligt!! Men nix , i stället får jag tvätta, plocka plocka plocka, leka, läsa Mumin boken 100 gånger. Torka kiss efter Hildur som inte fattat att man kissar ute.... + att jag inte hinner ha fokus på när hon ska ut. Nä i dag känner jag för att packa väskan och dra till flygplatsen för att ta första bästa flyget till värmen , solen och paraplydrinkarna!! I morgon hände inte hellre något speciellt, Oliver har hockey match tydligen. Kul för honom! Nä nu har jag inget mer att säga utan ska glo lite på tv: n i väntan på lill loppan ska vakna och vi börjar om, tvätten , plocka , Mumin boken mm mm.



Kommentarer
gullbritt

Varit inne o tittat på dina bilder,Det har kommit en snygging till smultron stället, vem är hon ???????kram

2012-09-22 @ 14:31:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0