Kväll

Jaha då var det kväll... Oliver haft kompis hela dagen och direkt när han åkte hem skulle han i väg till nästa för att sova över. Kul att han har fullt upp. Nu har Lars gått för att natts Effi, hon va bra trött då hon inte sovit middag i dag. Hundarna har precis fått mat och är nu ute igen. Själv hade jag inga ider till mat så det blev färdig grillade revben o h potatis sallad och sallad. Tråkigt men smidigt.
I eftermiddag var vi i väg och köpte ny pool till Effi. Hon blev så glad och har badat som bara den.
Kul att se!!
Men nu kommer kvällen och inget som jag vill se på tv... Har köpt jordgubbar så vi får väll äta lite gubbar och glass här i vår ensamhet...
Tydligen är det jippo i stan i kväll, även Hamnfest i Torekov men vi kan ju inte precis lämna Effi själv hemma. Så det blir till att sitta av tiden här i soffan till det är läggdags .
Hade behövt badat lilla Hildur men har inte lust med det hellre. Hoppas lusten faller på i morgon.
I morgon får ju Lars och Oliver packa inför söndag, dom åker redan på morgonen då . Vet inte hur jag ska palla....
Har ni någon gång känt er ensammast i värden? Så känner jag nu, har ju gott om goa vänner men många har ju semester och har fullt upp eller umgås med sina familjer .
Jag vet att man ska va så jävla tacksam att man är frisk , tacksam för sina barn mm men just nu är det ingen tröst alls. Inget jag vill göra blir av. Nä här går jag långt från folk och inte ens en granne att prata med. Ringer sen väl telefonen ja då kan man inte prata för Effi vill ha uppmärksamhet.
Just nu längtar jag efter min mamma, egentid med min mamma. Knasigt att va 37 år och längta men så är det.
Skulle vilja åka till stan , väla eller en blomsteraffär eller något.

Har också blivit sjukt sugen på att göra om i vårt hem, här är så tråkigt. Tänk om man hade lite gamla möbler att måla om och fixa med. Ä nä nu ska jag sluta drömma och fylla på kaffe koppen och släppa in vovvarna. Dom tycker om sin matte även om hon är ledsen!!
Go kväll på er!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0