Att börja dagen

Här börjar vi dagen sov vi brukar. Effi ser barnprogram och efter att ha tjatat om glass länge fick jag henne äntligen att äta macka istället . Ja det fick bli Nalle mackor i dag, inland är det hjärtan eller stjärnor... Vad gör man inte för sina barn?

Vi har varit vakna sen kl sex i dag, å vad trött jag var när hon kallade att nu är det ljust och dax att gå upp. Å om man fick sova lite lite till. 
Lars körde till jobb vid tjugo över sex så nu är det bara vovvarna Effi och jag. Linnea och Oliver sover ju borta. 

I går kväll började jag titta på Lotta på Lisdeberg , det föll mig i smaken. Det va glatt och med fart och bra artister tycker jag. Kl nio bytande vi kanal och tittade på firandet av Viktoria . Det va också bra tyckte jag. Såg faktiskt hela och blev så glad när det va slut för då va det hög tid att lägga sig och kvällen hade gått fort. 

Ute är det grått och blåsigt. Undra om det inte blir lite regn också. Vi får väll se , får man önska vill jag ha sol. Strålande ljus och varm sol !!!!

Nu har vi många timmar som vi ska försöka få att gå. Tror inte dom stora barnen uppskattar om vi kommer för tidigt. 

Men vad fasen ska vi göra???? Hembygdsparken känns lite riskabelt i detta väder och stranden ät ju uteslutet. Åka till någon affär är ju inte hellre någon idé . Städa än mindre idé då jag städar och Effi rör upp och det slutar bara med att man blir ledsen av att det inte blir bra. 

Nä tänk kl är bara kvart över sju och jag vet inte hur vi ska få tiden att gå. Längtar så varje dag till Lars slutar jobba. Men när han väl är hemma är jag så trött i huvudet att jag inte orkar prata eller föra något mer än det absolut nödvändiga. 

Snart ska jag gå och bädda sängarna städa toa och göra nytt kaffe . 

Tack och hej


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0