Bulle

Nu har vi haft en bulle i ugnen nä men två plåtar härliga kanel bullar. Effi har varit så hjälpsam och tyckte dom va så goda. 
Provade själv en nu och mmmm dom va goda. Tycket bullar ska ärat när dom är nybakade. Det är det bästa. 



Självklart har vi inte bakat bullar hela dagen utan även handlat och varit i Grevie och hämtat upp barn här och där. Hos farmor och farfar fick vi frukost så där hade vi tur 😉 tack så hjärtligt. 
Sen körde vi till Linda och Magnus, där blev det kaffe och Effi fick spela något Pippi spel på " paddan" å det tyckte hon va riktigt toppen. 

Vi stannade en stund och det va trevligt. 
När vi kon hem kom Linnea på att hon nu ville till mormor. Så det va bara att köra henne dit. 
Sen tog Effi och jag och bygde en del sandkakor i sandlådan innan vi gjorde degen till bullarna. 
Självklart tog jag en sväng med dammsugaren och lite sådant. 
När Lars kom hem gjorde han middag, potatis och panerad fisk. Riktigt gott. 

Nu har jag pratat i telefon med en vän och nu sitter jag i soffan med mina damer ( hundarna alltså) . 
Lars har gått för att läsa för Effi gumman. 
Får se vad man ska se på tv i dag, är där något eller? 

I morgon är det onsdag och jag har bjudit in oss på grill fest hos Sussa och Lennart. Ja man får ju göra så när man inte blir bjuden annars 😊
Så det blir säkert trevligt. Men först ska bi ta dö på en lååååång dag till. Puuuu vad ska denna mamma komma på då? Får väll de vad vädret vill. 

På torsdag är det jobb, ska bli riktigt skönt att komma i väg och vila upp sig lite. Det är mycket och slitit men inte på långa vägar som att gå hemma. 

Ha en bra kväll nu och tack för mig


Kommentarer
Anonym

Va baka bullar när man kan köpa d i affären?! ;-) mina hamburgerbröd blev väldigt goda hihi
Ha en bra kväll!

Svar: Ja du Linda hade jag inte varit allergisk 😊 nä då jag skoja. Detta va för att få tiden att gå. Kan tänka att dina brö va jätte goda. Vi kommer gärna och smakar en dag 😉😉😉. Våra bullar var också goda, förföriskt goda faktiskt. Vilket jävla proffs man är ha ha.
Tack för det ni gjorde med barnen. Effi ringer nog snart och vill tälta 😊. Trevlig kväll! Kram ❤
Susanna Rehn

2014-07-15 @ 20:10:04
Linda

Jag skojade ju oxå... Du sa ju att man inte bakar hamburgerbröd utan de köper man :-)
Vi får bestämma en kväll!
Kram

Svar: Ja det förstod jag! Är imponerad att du gjorde egna hamburgar bröd👍 ja vi kan nästan alltid så kom ni med ett förslag!! Kram❤
Susanna Rehn

2014-07-15 @ 20:54:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0