Jo då

I går fm fick jag torkat köks skåpen, använder mig av Linoljesåpa. Så himla bra. Städar nästan bara med det nu mer. Miljövänligt och bra och luktar gammeldax på något vis. 
Självklart blev även dom andra " sysslorna" gjorda. 
 
Vi gjorde så i går att Effi och jag hämtade Linnea hos mormor och körde till Båstad för att lämna dom där nycklarna hon fått med sig hem. Sen körde vi till Ranarps strand, helt otroligt fint vatten där. Och tjejerna badade hur mycket  helst . Själv var jag i upp till knäna , men det va skönt och jag hade lätt kunnat bada hela mig. Men jag tycker det är skit jobbigt med sand över allt. När man har en Effi är det sand på alla handukar i kaffet mm.... Fast i går var det inte bara på g av henne utan blåsten hjälpte till. För jäklar vad det blåste. Inte trevligt alls. Fast skönt då vi förmodligen svimmat av värmen annars. 
 




så vi var där några timmar , fika sola och bada. När vi skulle hem blev det en tur in om och kolla Lervik Stora Hult och lite sådant. Här finns så många fina platser runt i vår närhet. 
 
Oliver ville följa med i går , men när vi var borta hade han bakat. Jo då choklad bollar och choklad bollar i ugnen.... tror han fått fel socker mängd då det knastrade på ordentligt när man åt. Choklad bollar i ugnen är nog inget jag vill rekommendera precis.... Men det va bara att äta lite och se glad ut. Det va ju duktigt och kreativt och det måste man ju berömma . Han hade även gjort en drink till oss med olika dricker blandade. Helt ok men inget jag vill ha fler gånger ha ha 😀 Gissa om jag blev full i skratt när han haft choklad bollar i ugnen 😜








 
Senare blev det middag , grillat och pasta sallad. Jätte gott. Lars är duktig han. Det va svårt att veta vad man ville äta i den värmen. 
 
I går kväll blev det vattna och så trimmade jag Hildur❤️ relativt skönt ute i trimmet. Hade först tänkt va ute men det blåste för mycket, det hade nog blivit konstigt tror jag. Så nu har jag bara lite fin puts på henne kvar. I dag hoppas jag verkligen lusten / orken kommer att trimma klart Jopplin.... Hon ser galen ut med en klippt tass och lite så... 
 
I dag gick jag upp vid halv sex , vaknade fem när Lars gick upp . Försökte somna om men nä då. Jag har så svårt för det. Vid sex kom lilla hönan Effi ❤️ Upp. Hon ligger nu och kollar barnprogram. 
Snart ska jag gå och sätta på nytt kaffe sen tömma den där jäkla diskmaskinen , bädda mm. 
 
Tyvärr blåser det på bra här i dag också. Effi pratade i går om att vi måtte till stranden i dag igen,  ja vi får väll se. Min högsta önskan för i dag att Lars kunde sluta lite tidigare om inget annat och att vi kunde göra något tillsammans. Men det lär väll för bli en önskan. 
 
Nä nu är jag jätte sugen på mer kaffe så jag måste bara sluta. 
Ha det gott
❤️


Kommentarer
Lilian Jonsson

Vad duktig Oliver har varit. Tänk vilka härliga ungar Du har! Hoppas nu att det går bra i morgon i Tvååker. Knäck och bräck!

Svar: Ja vist va han duktig😊👍! Ja dom är härliga( oftast) 😉.
Vi väntar till Lördag med Tvååker. Har bara anmält en dag. Gulligt av dig att hoppas det går bra, det gör jag också men det har varit väldigt trögt på den fronten ett tag... Men jag hade blivit lyckligare en lyckligast om trenden ville vända😊!!
Hoppas ni har det bra i värmen☀ . Önskar en bra dag! Kram❤
Susanna Rehn

2014-07-10 @ 08:17:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0