Lördag

Jaha då har man jobbat till ett i natt, det gick bra även om det är fel tid på dygnet att jobba för min del. Vill ju bara jobba nätter. 
Men med bra kollegier går allt mycket bättre! 
Sov till lite innan sju i morse , men gick och la mig vid halv tio och sov en timma så det kommer nog bli bra tror jag. Jobbar ju en lika dan tur i dag, kör hemifrån kl tre. Inte så kul att lämna fam dom bästa timmarna. 
 
Dom är nu i väg på Lars jobb och kollar och jag tror dom bjöd på korv där. Tyvärr fick jag inte plats i bilen då dom ska hämta en kompis till Linnea. Så mamman fick stanna hemma... Men nu har jag fått gjort två viktiga saker så på sätt och vid va det ju bra, det första var att prata med min vän Sirapslimpan i telefon och det andra va att slå in Effis födelsedags presenter. Får ju passa på när hon inte är hemma. 
Hon kommer få mycket fint på sin dag , tänk tre år snart. Var tog den tiden vägen. Minns det som i går när hon va nyfödd. 
Hon längtar så till sitt kalas när alla kommer, hon har önskat sig måååånga ballonger och choklad tårta med jordgubbar. Så det får ju bli så!! 
Måste ta tag i vilka som kommer så vi kan beräkna med mat och så. Så om någon av släkten läser detta kan ni skriva här om ni vill hur det va med den saken. Minns i te riktigt, vi firar ju på hennes dag den 12 Maj. 
 
Just st nu sitter jag och dricker vatten , druckit dåligt i dag och då blir man lite hungrig . Jag har ju många timmar till att klara mig på mina resterande två Slanka påsar. Har ju ätit en i dag. 
 
Jag kommer faktiskt snart lösenords skydda min blogg igen då detta inte känns riktigt rätt. Men jag vill ge dom som vill följa mig en chans att höra av sig om lösenordet. Så känner ni att ni vill ha det( kommer bli ett nytt) så skriv här eller på fb så kommer det. Låser nog bloggen i morgon skulle jag tro. 
Det är såååå många som läser men inte ger sig till känna. Folk som man kanske trodde skulle skriva en kommentar att det va kul att jag öppnat bloggen igen eller så. Men nä det känns faktiskt kite avigt för mig att bjuda på mig och vårt utan att få gensvar. Å nä det känndes inte bra. Så som sagt nu får ni höra av er om ni är intresserade. 
Man vill ju inte ha för många som bara är inne och " snokar". 
 
Ja inte för det är hemligt på något vis men det måste kännas bra för mig. 
 
Nu nu ska jag strax i badet och bli ren och lite fräschare sp min kära kolega inte tycker jag luktar illa i dag/kväll/ natt ;) 
 
Hoppas ni har en fin och solig lördag som här(fast kall) och att ni ska göra något ni tycker om i kväll. Om det är att va hemma och mysa eller vara i väg på något kul. 
 
tack och hej från mig 


Kommentarer
Martina Sandmark

Vilket jobbpass att sluta kl.01. Måste kännas avigt.

Svar: Ja helt tokigt!!!
Susanna Rehn

2014-05-03 @ 14:04:30
Christina, Flijus kennel

Följer gärna er på Tuttagården i forts. Själv är jag urdålig på att skriva i min kennelblogg men man ver aldrig.....😊

Svar: Då kommer det ett lösen när det behövs! Jätte kul att du vill😊 kram på er❤
Susanna Rehn

2014-05-03 @ 14:05:45
Sara Söderlund

Gud vilken konstig arbetstid! Jag tycker iallafall det är roligt att du börjat blogga igen (även om jag är dålig på arr kommentera..) så det tycker jag du ska fortsätta med, så länge det känns givande såklart :)

Svar: Ja konstiga och inte så bra...vad kul att du tycker det, skickar lösen ord till dig så du kan följa bloggen. Pussa Milton och Puck från mig. Kram
Susanna Rehn

2014-05-03 @ 14:49:05
limpan

!

Svar: Du menar att du vill ha lösenordet förstår jag :) kram
Susanna Rehn

2014-05-03 @ 14:49:23
limpan

Hoppsan som det blev. Men glöm inte mej! Kramizzz!

Svar: Hoppsan hoppsan ;)
Susanna Rehn

2014-05-03 @ 14:50:14
Hanna och Herbert

Vad roligt att få läsa din blogg igen, jag vill gärna fortsätta läsa! Mysigt att läsa om Effi och vovvarna!

Svar: Tack vad kul :) lösenordet kommer, vad kul! Pussa duktiga Herbert ! Kram
Susanna Rehn

2014-05-03 @ 16:11:17
Karin Staaf

Låter inte som någe kul jobbar inte. Säg bara till om du ska baka en egen chokladbotten till Effies tårta, jag har ett jättebra recept på det med ;) Kanske får ta och göra den till tårtan jag ska ha med när jag kommer ner till er snart :) Hoppas du kommer att ta en matdag då och inte har en slanka dag då =)
Kram

Svar: Vad roligt Karin att du skriver, glad jag blir! Låter ju spännande , kanske skulle baka själv...funderar. Ja baka på vi är många som kan äta ha ha. Du är så jäkla duktig!!!! Kram
Susanna Rehn

2014-05-03 @ 16:16:28
Karin Staaf

Glömde ju att säga att säga att jag självklart vill ha lösenordet.

Svar: Självklart kommer det till dig också :) kram
Susanna Rehn

2014-05-03 @ 16:22:38
Gerd

Ja tack, jag vill också va med.
Fortfarande inget nytt härifrån.
Kram

Svar: Självklart min vän. Jaså inget.... Hoppas Alice skötte sig på kursen i går ;) kram
Susanna Rehn

2014-05-03 @ 16:54:55
Lollo

Hej! Jag vill självklart oxå ha ett lösen,så roligt att följa.Känns lite som man "träffas" oftare än vi gör!! Kram Kram

Svar: Hej! Men vad kul att du skriver, hoppas allt är bra med er. Kan tro ni har fullt upp nu i dessa tider. Klart du ska få. Får inte rätt på lösen grejen så jag bloggar öppet till jag löst det och sen skickar jag självklart lösen till dig!! Sköt om dig och hoppas vi ses i sommar ❤
Susanna Rehn

2014-05-04 @ 19:15:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0