Nu vet jag

 
 
 
Nu vet jag varför Vi kallar Hässleholm för Hässlehåla , för det är en jäkla håla ha ha. I alla fall ligger det nog lågt med tanke på hur blöt marken var i dag på utställningen. 
Det fick bli att springa i vinterkänngorna hela dagen. Vägrade förstöra mina nya fina skor där. 
 
Allt gick fin fint när vi åkte dit och kom dit. Käraste Gerd med barnbarn var med. 
Det började med lilla Alice i valpklass, hon gjorde kanske inte mig jätte stolt och mallig i dag.... För jäklats vad hon inte tänkte göra som jag tyckte. Hon va som en ål och jag var svett både här i där och det va inga vakar tankar i mitt huvud. Fast nu när det gått några timmar älskar jag henne igen ;) men nu får det bli träning många gånger innan Hasslarp. Hon slutade som 2:a i klassen och i kritiken stod det att hon va tjock , pyttsan inte alls men hon har kropp och är valp rund och go. 
Så trots allt är jag stolt uppfödare ändå :)
 
sen en va det intressant att se bedömningen som va innan Hildurs tur, väldigt spretigt tyckte jag. å nu är jag tyst...
 
Hildur va inte helt på G i dag , värmen tog nog på henne. Hon skötte sig i alla fall fin fint och fin bra eller perfekt kritik förutom att han ville ha mer ben på henne( nja det vill nog inte jag, fyra är väll det ändå som gäller eller?) nä då jag fattar att det inte va det han önska. Hon blev 4:a i klassen och det va inget att hurra för precis. 
 
Hade man nu inte haft trevligt i övrigt kunde man ju varit besviken och sur men nä då. Det är lugnt förra året hade vi ju tur och trevligt i ringen så kanske man får leva på det. 
Kära Goa Malin hade fotat Hildur och mig i ringen, tack snälla du. Så roligt att se( ja Hildur då och inte den krulliga tanten i vinterkänngorna och dubbelhaka) 
Nu när jag skulle lägga in bilderna kom dom först i bloggen , konstigt. Ja ja så får det bli. Tog bild på Hildur här hemma. Ingen höjdare men skit i det. 
 
Tack kära Gerd för allt i dag!!!! Och vi hörs i morgon om en tränings träff ;) tack även Malin för bilder, Tack fam Angsmo för  tältplats som sen blev i annat tält . Kul att träffa dig Lilian och Grattis till dina resultat. Grattis till er det gick bra för! 
 
nu nu längtar och laddar vi för utställning i Hasslarp, då blir det Alice Hildur och min dam Harriet. Oj oj vad lycklig hon ska bli. Bäst att inte berätta ännu då bli hon så stollig :) Min högsta dröm är.... Nä det säger jag inte högt men ni kanske vågar gissa? 
 
Nu nu ska vi vi njuta i soffan efter att ha njutit av en solig dag och en eftermiddag i lugn och ro och mycket bus med Effi <3 
 
tack och och hej från mig i dag
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0