1 Månad

I dag är det precis 30 dagar till bebben är beräknad att komma ut. Men jag hoppas så att den väljer att komma två veckor inan...men det kan ju lika bra bli två veckor efter....
Vi får väll se! Vad tror ni???

Någon som har någon gissning om det blir pojke eller flicka?

I går var mamma och jag på Ikea, babyland och lite sådant. Det gick bra, fick fixat lite av det jag skulle. Men ingen jävla BH, måste ta tag i det. Men tvi vad det kan va svårt och tålamodet tryter där i provhytten kan jag berätta.

Det var mysigt i går även om det va jäkligt tungt och jobbigt, så fort jag hittade något att sitta på så satte jag mig ner och sängarna på ikea dom lockade såååå!!!

När vi kom hem var kl typ tjugo över tre, jag packade in grejorna bytade om till mjukisbyxorna, slängde av mig bhn och på med sunk tröjan. Linnea följde med mormor hem eftersom dom skulle på friskis och svettis på kvällen. Stackars lilla mormor ingen rast och ingen ro.

Själv la jag mig som en strandad val i soffan och slumrade precis till så knackade det på dörren. Det var en jag jobbar med som kom in om, verkligen jätte kul och jag blev så överaskad. Kändes lite si och så med sunk kläder och ostädat men jag bjöd på en kopp kaffe och en trevlig pratstund! Jätte kul!!

Efter det gjorde jag middag , kyckling , matvete och sås och det obligatoriska salladsfatet. Smakande jätte gott!

Sen blev det en sväng i badet och tjong platts i soffan. Tittade på tv och slappade till tio över tio då jag fick ge upp och missade därmed BB och gick och la mig.
Sovit hyffsat bra i natt men jag var ju också väldigt trött.

I morse när barnen åkt till skolan åt jag min havregryndgröt med äpplemos, fick lite energi och satte igång och damma och greja lite. Lars dammsugade och torkade golven. Så tjog så hade man städat. Även badrummet fick sig en omgång.
Strax efter nio körde jag till tandläkaren för att fixa det sista. Nu är två rotfyllningar och ett vanligt hål lagade.

När jag kom hem hade Lars åkt i väg med sina föräldrar för att handla växter till dom. Jag kröp ner i sängen och vilade och somnade efter ett tag riktigt gott.

Barnen kom hem vid två tiden i dag.

Jag mötte dom med kameran, dom tittade på mig som om jag blivit knäpp.
Dom kom bara innanför dörren sen ringde dom kompisar och jag fick rycka ut och köra dom.
Jag stannade kvar där på kaffe och fick nu med mig bilbarnstolen och lite annat. Ska nu bara hämta spjälsängen där också.
Nu har Lars kört för att hämta barnen och köra direkt till fotbollsträningen. Linnea ville följa med och titta på.

Så nu är jag själv här med mina fyra små vovvsingar, dom har varit ute mycket i dag i det fina vädret, härligt!
Här ligger Jopplin och myser!

Här står Harriet hjärtat!

Lars har varit duktig i dag och fortsatt sin stenläggning så nu är hela framsidan klar. Nu har han lagt på massa stenmjöl så man ser lite dåligt hur det ser ut men visar  er ändå.


Nu ska jag titta på bebbe kläderna och fundera lite, vika lite handukar som jag tvättat. Sen ska middagen vara klar vid kvart i sju sju tiden, då kommer en hungrig fotbollsspelare hem.
I dag bjuder köket på färsk pasta med pasta såsen jag fick hos Ulle i Lund i tisdags. Ska bli riktigt gott och barnen ser fram i mot det eftersom dom älskar lax.

Tack för era söta komentarer, jag tycker det är lika kul varje gång!!

Tack och hej leverpastej


Kommentarer
Lotta

Tjenixen! Jag gissar på att det blir en flicka! Tidigare trodde jag nog att det skulle bli en pojke men jag har ändrat mej.. jag är ganska så säker på att den kommer lite innan.. kanske ett par dagar, eller en vecka typ! Detta är sååå spännande, jag vågar påstå att detta är det mest spännande och roliga som hänt på väldigt lång tid:) Hahahihi kunde inte låta bli att skratta.. du med dina mjukisbrallor och sunktröja! oxå till råga på allt kommer det någon, det är ju f**n oxå:)

Var rädd om dej nu gumman! kramar

2011-04-14 @ 19:40:15
URL: http://www.lottaloppan.blogspot.com
Carina Ward

Jag härmas o tror på en flicka, tycker att din mage ser ut som en flickmage. För din skull vill jag tro att det blir lite tidigare än beräknat eftersom varje dag efter känns som en vecka:) Ta hand om dig till dess. Kramis

2011-04-15 @ 06:33:06
Linda

Hihi jag går mot strömmen och tror att det blir en liten kille:-) och kanske han tittar ut på mammans födelsedag :-)

Ha en bra dag och sköt om er!

Kram

Linda

2011-04-15 @ 11:49:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0