19 April

Hej Svejs!
Här har det varit en aktiv helg, ja i alla fall har Lars varit aktiv. Varit ute och grejat och fått gjort massor. Så nu är det lagt mer sten, målat , byggt, gräset är sått mm mm.

Vi har grillat varje dag i helgen , verkligen gott och mysigt. I söndags kom Helle och Fredrik hit på lite mat. Det var jätte trevligt och gott. Dom spanade in vår barnvagn eftersom dom själva är ute efter vagn. Ska ju ha bebbe i september. Dom blev också imponerade precis som vi, vilken vagn och vilket pris!!!

På dagen i söndags fixade och donade jag inför kvällen, bakade en kaka och förberedde. Så innan dom kom och jag var tvungen att dammsuga ja då hade jag så ont i kroppen att tårarna sprutade. Var helt förstörd men bet i hop när Helle och Fredrik kom. När vi sen gick och la sig trodde jag att nu kommer jag sova gott men ack nej, halv tre tittade jag på klockan sista gången. Hade då varit uppe och tagit värktabletter mm. Sen somnade jag till fem så var det bara att gå upp.
Är det konstigt man är trött???
Försöker vila på dagen men ibland är det svårt med bygge vägg i vägg och telefoner som plingar , hundar som kan höras. Ja ja någongång om 100 år får väll jag också sova.

Väldigt tjat om sömn kanske men ni som inte kan sova ni vet vad jag pratar om.....

I går måndag åkte barnen i väg till Ullared med mormor. Dom hade stannat på vägen och fikat i det ljuvliga vädret. Dom hade handlat mycket fint och bra och haft en jätte rolig dag. Dom kom hem vid halv sex i går. Så fort Oliver packat upp och fått på sig lite nya kläder åkte han till en kompis, dom hade bestämmt sen innan att dom skulle sova över, att han orkar lille plutten!!
Linnea packade upp och fixade och dona med sina saker nästan hela kvällen.
Lars var ute till åtta och grejade så vi tog faktiskt bara korv med bröd till middag. Så får det bli ibland.

Kl nio satt jag bänkad vid tv:n och tittade på En unge i minuten, det är så roligt att se även och jag är SKIT rädd för vad som komma skall. Linnea tittade också och hon tycker det är spännande men lite läskigt.

Efter BB gick vi och la oss, sen har jag snurrat runt en 100 varv i den sängen, varit på toa 3 gånger och lite sådant....

Lars och Linnea är nog trötta, kl är nu tjugo över sju och dom sover fortfarande. Men jag låter dom sova.
I dag ska Lars till Halmstad på röntgen så han behöver ju intefara ut nu och greja.
Själv ska jag till barnmorskan, Linnea får följa med dit eftersom Lars ska i väg sammtidigt.
I dag skulle vi ta kisseprov, kolla järnvärdet, mäta magen, lyssna på hjärtljud, gå igenom förlossningen lite och skriva ut alla mina papper.  Måste ju ha dom eftersom vi ska åka till Halmstad och föda.
Man vet ju aldrig när bebben kommer , kan faktiskt komma när som. Men med min otroliga tur ska jag nog plågas mååååånga veckor till....

I dag hoppas jag vi kan tahem spjälsängen, vore skönt att få det gjort. Sen är det bara en byra jäkel som måste fixas. Kan ju inte ha bebbens grejor nerpackade i papplåder där uppe. Lite opraktiskt...

Ska försöka städa lite i tvättstugan och tvätta lite i dag tänkte jag. Hoppas bara jag orkar , ja med orkar menar jag min kropp som strejkar. Huvudet vill så mycket men resten....

Sen skulle jag vilja hitta vårat påskpynt, fattar inte var det är. Inte för där är mycket men något litet har vi ju haft. Lars får hjälpa mig att leta, jag vägrar rota i låderna där ute. Kan ju finnas äckliga musar, bläääää.

Nä nu ska jag sluta babbla. Kanske jag återkommer om hur det gick på MVC i dag.
Hoppas ni får en bra dag och får lika fint väder som vi har det. Just nu skiner solen och det ser mycket lovande ut även i dag!!!


Kommentarer
Lotta

Gumman.. i mina öron låter det som att du tar ut dej alldeles förfärligt.. Jag vet att det är svårt, men du måste ta det lugnt och inte vara så förbannat tålig (för det vet jag att du är)Det här med sovandet måste ju oxå vara en plåga, lider så med dej!! Ta hand om dej och vila så mycket du bara kan och köp öronproppar! Pussar och kramar

2011-04-19 @ 12:13:19
URL: http://www.lottaloppan.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0