40 dagar

I dag är det 40 dagar kvar till beräknad förlossningsdag. Gud vad jag längtar, ja inte efter själva födandet men tills detta är över och så klart till att se vem som levt i min mage.

Natten som gått har varit en av dom värre, toa 3 gånger vänt mig 100 gånger, super  ont i kroppen och även lite kramper i magen. Kl halv sex gav jag upp och gick upp.
Men har nu på förmiddagen passat på att sovigt en timme. Barnen är ju i skolan och Lars har kört till ishallen för att tvätta tröjor och städa.
Hundarna har också vilat men är nu ute och njuter av solen som har tittat fram. Men jag undrar hur länge det vara, ser väldigt mörkt och grått runt om på sina håll.

I går när killarna kom hem från hockeyn tittade Lars in på blocket , hittade ett skötbord som fanns i Perstorp. Skyndade sig att ringa dit och det fanns kvar. Så tanken är att vi ska dit i eftermiddag och köpa det om det verkar ok.
Vore ju gott att få det klart, sen ska det ju bara hängas upp på väggen ovanför toaletten. Sen kan jag ju packa in lite saker där.
Måste också ta tag i den där byrån jag skrev om. Det är en liten skiten byrå som är jätte gammal. Grön och ful men med lite färg kan den kanske duga. Måste ju ha någonstans att ha bebbens kläder och lakan. Här är ju ingen platts i dom gardrober vi har.

I utbyggnaden som vi håller på med blir en stor klädkammare, blir bra . Inte lätt med 3 gardrober till jackor lakan och Lars och mina kläder....Finns inte äns platts till mina trosor och strumpor så dom får jag ha i en papp låda i bokhyllan, väldigt jobbigt och opraktiskt kan jag säga.

I går hittade vi Linneas kanin död, sorgligt tycker jag. Hon va så glad när man kom med en liten morot till henne. Linnea tog det bra och hon och Lars begravde henne. Sen städade Lars bort i kaninburen, hon har bott ute i "hundrummet", pappa gjorde ju ett fint fönster där till henne för ett tag sen. Det gillade hon och satt ofta och tittade ut.

Jag har inga andra planer än kolla det där skötbordet i dag , får bli lite städning och små plocka. Fundera ut vad man ska ha till middag och så. Just nu är jag hungrig, åt ändå myssli och yoggi innan i morse. Men kroppen vill ha mat lite oftare nu känns det som. Samlar väll krafter till den växande bebben.

Linnea pratade om att hon ville till mormor i dag , vi får väll se hur det blir. Oliver har inga planer i eftermiddag vilket han tycker är jätte ovanligt då han ju haft hockeyträning varje måndag och fredageftermiddag. Han undrade själv vad han skulle göra nu...ja det blir inte lätt. Men han ringer säkert någon kompis , han brukar lösa det.

Nu kom gubben hem så jag ska sluta babbla nu. Men ha en bra dag och håll en tumme på att skötbordet är bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0