Fredag

Ny badad och mätt i magen utav korv med mos sitter jag nu här vi datorn.
Lars och Oliver har kört för att titta på hockey. Linnea har bänkat sig i soffan och tittar på tv.

Vad har vi då gjort en sådan här blåsig fredag?
Jo jag vilade i morse, slumrade till en stund. Efter det körde jag och handlade lite.
När jag kom hem gick jag ut med Ängelin i trimmet , klippte öron , hals , tassar och fixade till henne lite.  Kände hur kroppen tyckte det var skit att stå där ute, gud vad ont jag fick och så trött jag blev. Skamligt vad lite jag tål nu.
Oliver kom hem redan strax efter tolv i dag , med hem var Hugo. Dom fick macka och saft sen gick dom upp på rummet och greja. Då la jag mig på sängen och skulle precis somna men det gick inget vidare...

Fick ta tag i dammsugningen i stället, det var en liten pärs men det gick med nöd och näppe.
Sen kom Marie , Klara och Oskar hit, dom skulle hämta hem Hugo men först skulle vi fika. Det blev kanelbullar , ja inte hembakade utan köpe...bullbak lockar tyvärr inte. Även om det vore väldigt smarrigt!

När dom kört hem gjorde  Lars middag , stekt korv och mos. Smakade riktigt gott men så va jag ju hungrig på riktig mat.

Lars har fått gjort massor i dag , hjälpt pappa att mura, hämtat stenmjöl, tvättat stenar , börjat lägga kullersten mm mm. Han är så duktig och jag fick lite ångest när han ställde sig och gjorde maten...

Ja och som jag sa innan har dom nu kört på hockey, att han orkar!!!

Linnea och jag kommer bara se på tv och slappa. Önskade vi hade något lite sarrigt till kvällen. Tycker inte där är något kul på tv hellre, nä jag saknar Lets Dance, löjligt eller vad?

I morgon kommer arbetet fortsätta, Pappa och Lars grejar på och det går frammåt med full fart.
Sen kommer Ängelins husse och matte och hämtar hem henne igen, blir tomt utan henne. Men on blir nog jätte glad när dom kommer.

Sen ska barnen åka till Linda och Magnus vilket dom LÄNGTAR till. Så i morgon kväll har vi BF här och jag hoppas vi kan äta något lite extra gott och se en bra film och bara mysa.

Nu önskar jag en go fredagskväll och avslutar med en liten bild eller två. Tjingaling!
 Linnea och Albin myser!

 Mina Danmarks rosor!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0