Nu är den här!

God morgon och vilken morgon, fåglarna sjunger här och det börjar ljusna nu. Man känner i luften att det kommer bli en väldigt fin dag, ljuvligt!!

Tyvärr har natten inte varit så härlig då jag sov ok mellan typ tolv och halv två. Sen var jag vaken. Somnade sen igen mellan fyra och fem, när jag vaknade kl fem och behövde på toa för tredje gången tyckte jag det va lika bra att dra på palterna och gå upp. Släppte ut hundarna och satte på kaffet.
Har nu tittat runt lite på datorn och ska nu försöka skriva några rader här.

I går fredag försökte jag vila mig på förmiddagen men blev väckt av telefonen så det blev tyvärr ingen lång vila, men men.
Följde med Lars till Grevie där han skulle hämta jordfräsen hos sina föräldrar. Där blev det goa mackor och kaffe, gott. Tack för det!

När vi kom hem tog det inte lång tid innan Oliver kom hem från skolan, med sig hem hade han sin solrosplanta som han "gjort" i skolan.
Hoppas nu den tar sig och växer fint!

Lars , Oliver och jag körde till blomsterlandet. Jag skulle ha en liten blomma till en vän som vi skulle till på eftermiddagen och fika. När vi var där hittade jag två ljuvliga spannar , röda med vita prickar på. Jag såg framför mig hur fint dom gjorde sig på våran trappa. Men jag tyckte dom var dyra och med tanke på min ekonomi just nu... så nix!!
Hittade i alla fall en söt blomma till Alex och Oliver fick en glass och Lars sin blommspruta han skulle ha.

När vi kom hem fortsatte Lars greja där ute, Oliver och jag väntade på att Linnea skulle komma från skolan kl två. Var ute och snackade lite med min pappa som kom en sväng. Nämde då spannarna som jag förälskat mig i, ja men du fyller ju snart år sa han och öppnade börsen...hi hi. Så gissa vem som nu har två fina spannar hemma? Jo jag!!! Han är för gullig min pappa!
Nu ska jag bara ha råd att köpa lite blommor att plantera i dom så kommer det nog bli så fint så. Bild kommer senare!

När Svea-Linnea kom hem från skolan körde vi i väg till min barndomskompis Alex och hennes tre barn. Det blev en trevlig fika med tre sorters hemmbakta kakor mmmm så gött!! Mycket bebbe prat blev det så klart också. Barnen lekte och hade kul. Tack Alex för fikastunden!

Innan vi körde till Alex ringde dom om att barnvagnen kommigt, jippi!! Men jag fick ju lugna mig med att hämta den...eller? Nä när vi kom hem från Alex 5 minuter över 5 bestämde vi att vi kör till Lund NU!! Tio över fem satt vi i bilen igen. Oj vad vägen dit känndes  lång och kl sprang på. När hon var tio i sex sms:a jag affären och bad dom snälla snälla stäng inte. Vi kommer strax!! Tjejen ringde upp mig och sa att hon redan stängt eftersom hon var tvungen att hämta sin son på dagis. Men om vi väntade utanför kom hon så fort hon kunde. Så fem i sex var vi på platts, stressade men glada!

Tog en stund sen kom hon och låste upp och där inne stod den vår fina fina vagn. ååååå kärlek! Ha ha! Lars blev jätte glad att den var monterad och klar så slapp han göra det.
Den var precis så fin och bra som vi vätade oss!!
 Nu är den här!!!

När vi kom hem var vi hungriga och nödiga men väldigt nöjda och glada! Hela familjen provkörde den, fällde upp och ner och kollade in den i minsta detalj. Barnen tycker den är super fin och nu börjar det bli riktigt spännande!! Oliver komentar är den har snyggaste fäljarna i stan!! Det ni är inget dåligt betyg!

Lars for ut och starta grillen och la sig sen i ett välförtjänt bad eftersom han inte hunnigt med det innan.. jag gjorde vid klyftpotatisen och salladen. Dukade och fixa.
Det var en riktig mysig kväll och en förrkänning av vad som kommer hända många kvällar framöver nu, Lars vid grillen , barnen ute och lekte!!
 Hundar , barn och "gubbe".


Oliver och Tindra!

Maten blev verkligen god kan jag tala om, vi åt som utsvultna vargar ha ha! Lars hade gjort en god sås när vi var i väg och det var bara helt enkelt ljuvligt.


Efter maten tittade vi lite på tv, datorn och provad barnvagnen ytterligare lite till. Den kommer nog testas en hel del kan jag tänka mig!
Barnen somnade på soffan strax innan tio men Lars och jag höll oss vakna och tittade på hela BB. När sen kroppen fick inta sängen känndes det helt ok...

Ja ni det var vår dag i går!!

Nu i dag kommer min pappa hit, Lars och han ska lägga plåt på taket på nybygget. Vi ska nämligen ha gräs tak och då "bonnar" man tydligen med plåt. Det kommer bli riktigt bra!! Dom är så duktiga!

Själv har jag inget innplanerat, får väll se vad som händer och fötter och vad barnen vill göra. Hoppas dom kan få sova lite länge i alla fall. Nu är det ju Påsklov för dom. Härligt!

I dag är det några av våra vänner som ska på utställning, vi tänker på dom och håller tummarna så klart. Lite extra för Tuva som kommer här i från oss. Jopplins valp ja Albins syster. Hoppas hoppas det går bra.  Får vänta med spänning på resultaten.
Känns konstigt att inte ställt på så länge men vi kommer snart ut igen och då.....ska bli toppen kul!

Avslutar i dag med en bild på Lars stenläggning han började på igår, det är här inne på innergården. Blir riktigt fint det också. Var har jag fått tag på en så händig man??? Det kan man undra.


Som ni ser har vi fått ut utemöblerna nu för nu är det VÅR!!!

Och till sist , tack för komentarerna och gissningarna. Ni är för söta!!!! Ja vi får väll se vem som kommer få ligga i den fina vagnen!
Ha det bra så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0