Onsdag!

Nu är barnen åkt med skolbussen , hundarna mätta och glada och jag får lite ro att sätta mig här och skriva.
Utanför fönterna är det strålande sol och det gör mig så glad. Det piggar liksom upp även om jag inte orkar sitta ut i solen. Hundarna är ute nästan hela dagarna , ibland ligger dom i solen och myser och ibland väljer dom den lite svalare skuggan. Dom har det riktigt gott!!

I går var jag i stan en sväng med min mamma , hittade en bh nu tack och lov. Men det slutade med ett besök i en "riktig bh affär" där jag fick proffs hjälp. Ibland lönar det sig att vända sig till folk som kan sin sak.
Köpte även lite strumpor och ett par gråa joggingbyxor fast dom har mamma hos sig nu. Måste ju läggas upp, inte lätt när man är bredare än lång....

Det var mysigt att ta en tur med lilla mamma även om jag ibland trodde att nu går det inte längre, ett steg till och jag döööör. Så fort jag såg något att sitta på ja då dök jag ner där!

När jag sen kom hem åt Lars och jag lite goa mackor, blev två med leverpastej och gurka. Gott!!
La mig sen på sängen i ca tio minuter sen kom barnen hem och då var det bara till att resa sig. Fick ett oväntat med kul samtal från Katarina, hon undrade om hon och hennes Anders fick komma och hälsa på å så klart fick dom det! Kastade mig till affären och köpte lite bullar och strax där på kom dom.
Det va kul att träffas eftersom det nu är ett bra tag sen sist. Tack för att ni kom!

Lars och Oliver hade både tennisträning och fotbollsträning i går EM. När dom var i väg på fotboll då tog jag ett skönt bad sen började jag på maten, det blev bakadpotatis med tillbehör.

När vi ätigt hade jag lovat Linnea att tona hennes hår så det va bara att sätta igång... Hon blev jätte fin! När kl sen va nio gick barnen och la sig då tittade vi på tv till kl elva sen ramlade jag i säng med den nya Mama tidningen, härligt! Men orkade bara läsa till halv tolv sen var jag så trött så trött.
Natten som gått har varit en smula bättre än annars, det tackar jag för!!!

Måste visa några bilder jag tog i måndags!
 Bygget!
Fina Linnea plockar vitsippor!
Vackert!

Linnea tog även en bild på sin tjocka mamma, kan ju va kul att se hur stor magen är nu.


Jag kan berätta att min duktiga gubbe har putsat fönster och klätt om stolar, målat vaggan och så klart grejat med utbyggnaden. Vad skulle jag göra utan honom? Han kan nog allt, ha ha! Nu ska han bara hjälpa mig att hänga upp gardiner i tvättstugan sen tror jag uppdragen är slutförda. Nä just det , hundarna skulle ju badas... fy vad han får slita. Det är ju ingen panik med hundbadet men det vore liksom skönt att få det gjort. Tyvärr orkar jag inte längre...

Vad händer då här på Tuttagården i dag?
Tja jag ska SÅ KLART försöka vila en sväng, köra till affären och handla lite mat. Städa badrummet och damma. Dammsugningen får någon annan ta, den tar knäcken helt på mig nu. I går gjorde Oliver det på sitt lilla vis, fniss. Ja ja det blir som det blir, bra han hjälper till i alla fall.

Annars har jag inga stora planer för dagen. Linnea går i skolan till tre i dag och sen ska hon till mormor. Varje onsdag åker hon dit och dom går på friskis och svettis tillsammans. Jätte kul och bra!!
Oliver slutar redan tjugo i ett. Han har inget bestämmt ännu men han brukar ju ragga upp någon kompis att leka med. Vi får väll se!

Nä det var nog allt för denna gången. Inget speciellt men så är det när det är vardag.
Ha det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0