Spökar i huvudet...

God morgon eller trött morgon!
Ännu en jäkla natt har nu gått, värsta på länge. Varför ska jag ha så ONT i min kropp??? Tror snart jag blir galen!
Släckte lampan i går halv tolv , somnade vid tolv för att sen vakna halv ett och ha svin ont och va tvungen och gå upp och röra mig och gå på toa.
Somnade efter en lång stund för att sen vakna efter en halv timme och då var det dags igen, upp och skutta eller snarare gå omkring lite.
La mig igen och fundera och fundera, somnade efter några timmar för att sen vakna och gå upp kl fem. Hade huvudvärk i dag när jag gick upp, känner mig fortfarande tung i knoppen och även i kroppen...konstigt eller?

Skrev ju i går att jag skulle till MVC, träffade min trevliga barnmorska som började med att kollade järnvärdet, det hade sjunkigt och var nu lite lågt. Kunde ta lite järntabletter om jag ville men skulle akta så jag inte blev hård i magen, kunde ta varannan dag eller så.
Sen fick jag kolla urinen, allt bra där tack och lov.
Blodtrycket var toppen!!
Lyssnade på hjärtljuden som låg på 145 och lät bara bra!!
Kände hur bebben låg, huvudet ner men inte fixerat.
Mätte magen till 38, ligger över den "normala" kurvan men inte jätte mycket utan det räknas också till "normalt".
Vägde mig och blev rätt överaskad, oj oj vad hade hänt.....jag som bara ätigt sallad eller?? Ha ha nja!!

Vi pratade om förlossningen , hur jag känner , vill och så. Jag sa att skriv att jag är rädd , önskar klara mig på lustgas men om det inte går är jag öppen för förslag. Jag litar på dom!!!
Jag vill inte ha några stora planer eller önskningar, har lärt mig att man kan bli riktigt besviken då. Nä jag ska lyssna på dom som kan detta med att föda och göra mitt bästa!

Sen undrade hon om jag sov bättre nu med värktabletterna, nix pix dom hjälper inte alls. Sover sämre och sämre och har väldigt ont på dagarna också. Klarar snart inget och känner mig så ledsen och besviken när jag inte orkar något.
Så kunde jag ju inte ha det tycker hon, nä men vad ska man göra??? Kanske insomningstabletter? Jag svarar att jag somnar men problemet är att jag vaknar ganska fort igen. Nä inget bra alternativ.

Hon föreslår att få sova på sjukhuset där dom kan ge mig medicin så jag slappnar av och sover , hon sa dom kan ju söva dig. VA söva mig? Nä inte söva men nocka dig. Vi diskuterade men till slut tyckte hon att vi ska nog försöka få en tid till förlossningen om några veckor, där får dom bedömma om du verkligen ska gå tiden ut eller bli igångsatt.
Hon fråga hur jag kännde för det? Hjälp ja hur känner jag för det? Det blev så verkligt på något sätt, jag ska verkligen få ut den här bebben och kanske ganska snart.
Jo jag vill ha ett slut på detta!! Och det innan jag mist min gubbe barn familj och vänner på grund av ett jäkla humör...fast allt grundar sig i trötthet och smärta!!

Vi bestämmer att hon ska kontakta förlossningen i Halmstad och sen ringa mig på eftermiddagen. Hon ringde som hon skulle och sa att den 3 Maj kl 11 skulle vi vara där för bedömning. Skulle ha grejor med för om dom tycker det ska sättas igång så gör dom det direkt.
Å gud, dubbla kännslor i hela kroppen. Ljuvligt att slippa va gravid och så klart träffa bebben men jag vill ju inte föda!!
Skulle kanske tänkt på det innan eller vad?? Ha ha nä man har ju inget val. Har nu två veckor på mig att ladda och förbereda mig, kanske kanske blir det bebbe i början på Maj.

Ja det blev en lång historia, sorry!! Men så var det på MVC i går!

Gjorde inte något annat speciellt , hämtade hem spjälsängen från en kompis. Så nu kan den bäddas och fixas.
Oliver hade fotbollsträning i går kväll , när dom kom hem hade jag fixat middag. Kassler , kokt potatis , sallad och sås. Gott!!
Barnen fick lägga sig redan halv nio i går kväll, dom var så trötta och vi hade haft lite insidenter här innan vilket gjorde att dom fick tidigt i säng!!
Så går det när man inte är ordentlig!! Tack och lov händer det inte så ofta!!

I dag har jag inget inplanerat, skulle vilja orka baka bullar. Vi får väll se. Sen har jag mer tvätt att tvätta och vika. Fick gjort lite av det i går samt städat i tvättstugan.

Lars ska väll fortsätta greja där ute, han är så duktig och jag känner mig mest dålig onyttig och lat...
Som jag sagt innan, huvudet vill men kroppen....

Nä nu ska jag gå och fylla på kaffekoppen och sen kanske snart resten av familjen vaknar och då drar det igång igen med en ny dag!
Ha det gott!


Kommentarer
Millan

Du fixar det säkert galant!! Men att få vara på sjukhus nån natt å få sova kanske inte vore så dumt? Jag fick göra det för jag hade samma helvete som du. Det kan vara ganska skönt, bara ett förslag.

Rädd behöver du inte vara, de vet vad de gör och hjälper dig på bästa sätt å så har du ju "guben" med :) Tänker på dig. och förresten, jag gissar på en pojk, även om jag inte sett magen nu.

Ha det bäst å hälsa två å fyrbenta.

Stooor styrkekram Millan

2011-04-20 @ 15:08:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0