Valborg

Kl står nu på sex minuter över sex på morgonen, varit uppe ca en timme nu. Redan druckigt några koppar kaffe och haft ute vovvarna. Nu ligger dom och sussar gott runt här på sina favorit ställe i huset.
Där uppe sussar Lars och Oliver gott. Linnea sover över hos en kompis och jag är glad för hennes skull. Hon har haft lite problem att våga sova borta innan men klarade både lägerskolan och nu detta, kul!

I går hade jag en knepig dag , massor med sammandragningar och mådde konstigt liksom. Gjorde inget speciellt , gick här och skrotta fram till min vän Helle kom och tog en liten fika. Det var roligt.
Lars är ju ute och grejar alltid vilket är jätte bra och han är jätte duktig. Det blir så fint så fint allt han gör. Men det kan bli ganska ensamt här inne, båda är hemma men hinner ändå inte prata eller knappt ses mer om jag går ut och tar en titt på vad som händer.

I går kväll var först Oliver på disco, kl sex till halv åtta. Han tyckte det var kul och var så fin med ca ett kg hårgele i huvudet... Linnea åkte till en kompis kl sex , dom skulle fixa sig och så inför deras disco som började kl åtta. När det slutade åkte hon till sin kompis där hon sovigt i natt. Hoppas hon också haft kul, får väll höra om det i dag. Hon ska hem redan nu på förmiddagen för den tjejen hon är hos har fotboll.

När vi hämtat hem Oliver åt vi hamburgare sen bänkade Oliver sig vid tv:n för att se hockey vilket han tycker är toppen. Men lite innan tio sov han gott på soffan, det tar på krafterna att gå på disco.
Det jag ville komma fram till var att nu blir det nog en massa hockey på denna tv:n, tråkigt!! Jobbigt med bara en tv. Men men den 16 maj är väll skiten slut...
Det finns så många filmer jag skulle vilja se just nu men det kan jag nog bara drömma om.

Jaha och i dag är det valborg, när jag  var mindre(yngre) var vi alltid på majbål i skälderviken. Men det är många år sen nu. Blir nog inget firande här, Lars ska greja där ute med pappa. Jorden ska upp på taket och gräset sås mm mm. Dom brukar greja ganska länge om dagarna. Oliver ska nog ha en kompis här i dag. Vad Linnea kommer göra det får vi väll se.
Själv får jag nog försöka mig på att packa BB väskan, den ska ju med på tisdag när vi ska till förlossningen. Vet inte vad jag ska packa men det löser sig väll.

Vad ska ni göra i dag då? Firar ni Valborg?

Sist men inte minst vill jag tacka Lotta för den gulliga komentaren jag fick här på bloggen i går! Det är så värmande när någon skriver en rad och det är kul att se att någon läser vad man skriver. Men det vet jag att här är, man kan nämligen kolla det på blogg.se. Där är statistiken för varje dag och jag såg att i går hade jag riktigt många besökare, kul. Det är nästan ingen som kollar vår "hundhemsida" längre men det kan ju bero på att det inte händer såmycket där längre. Men va lugna det kommer nog att komma lite nyheter där med snart!!

Nu vaknade Lars och for ut för att kolla väven innan det började blåsa, funderar själv på att krypa ner i sängen en stund till nu. Fast den är upptagen redan av en väldigt hårig tjej(hårigare än jag, ha ha) Vem kan det vara??
Jo då självaste prinsessan på ärten Harriet! Mitt hjärta!


Kommentarer
Linda

Gomorron!

Är ute o går med Tjabo nu, trevligt att läsa bloggen samtidigt :-) vi båda går som två pensionärer! Ser ut att bli fint väder idag oxå! Hoppas du får en lugn dag!

Kramisen

2011-04-30 @ 08:36:29
Martina Olsson

HEJ!

Jag är en av alla dom som läser din blogg, det har nästan blivit samma tvång som att va en runda på fb. Hoppas du får en härlig helg och att det blir bra på tisdag.....Kramar Martina

2011-04-30 @ 10:27:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0