**Feber**

Stackars lilla hjärtat Effi, hon har fått feber. Det är första gången för henne. Det var igår jag tyckte hon var varm och var lite gnällig. Tog tempen och den visade 38,1. Hon fick då lite medicin och somnade gott. Å lilla prinsessan!!

Hoppas det snart  går över så hon är sitt vanliga pigga och glada busunge!

I går (innan jag upptäckte febern) hade vi besök, kl tio på förmiddagen kom Helle och Alexandra. Alexandra har en flicka som är två månader.
Jag hade bakat scones och fixat lite. Det blev jätte mysigt. Dom stannade tills halv fyra så vi hade en del att prata om.... så klart mest bebbe och förlossning nu inför Helles bebbe ska komma.
Tack tjejer för att ni kom, jätte kul!

I går förmiddag innan dom kom körde jag till Maxi, köpte ett påslakansätt för 49 kr. Det ska jag sy en stor  kudde av till Effi. Sen hoppas jag det ska bli en ny köksgardin också, vi får väll se....måste låna symaskin av lilla mamma först.  Nu undrar jag om någon kan gissa vilken färg och mönster tyget har?? Vem kan känna mig så väl? Ha ha! Nu får vi se om det kommer någon liten komentar....

Tittar just nu ut igenom fönstret å vad ser man då? Jo det förbaskade regnet. Kan man inte bli galen, det är så tråkigt. Inte bara det att man inte vill gå ut utan även att vår Tv , telefon och dator klabbar. Nu håller Lars på att ringa Telia för 150ionde gången.....det va ju en gubbe som körde ner en telestolpe i mitten på juli. Dm har knötigt i hop kablen men den ligger fortfarande fint på marken . Detta resulterar i att så fort det är dåligt väder , blött och regn fungerar det inte. Å som ni kanske vet har det ju nästan bara varit bläääää väder. Förbaskade Telia, jag blir galen. I går kväll hittade vi en fil vi fått låna från Linda och Magnus, skönt att kunna se något i alla fall.

Datorn kör vi med "stickan" just nu och det är minsann inte det bästa.......

På tal om datorer har jag bestämmt mig för att spara i hop till en egen, jag vill ha en sådandär liten ni vet. Är så trött på att  inte kunna greja när jag vill, fast detta kommer ju dröja. Inte helt lätt att spara i hop så mycket pengar....vi får väll se!

Nu till sist ska jag visa en så ljuvligt söt jacka lilla Effi vill ha nu till hösten.
Söt eller hur!

Ha det nu så bra alla , hoppas det inte regnar lika mycket överallt.


Kommentarer
Linda

Så klart tyget är gullt med lila o orange fyrkanter! ;-)))

2011-08-31 @ 13:13:56
Martina

rött med vita prickar eller något åt lila hållet.



Hoppas att Effie blir kry snart. Inte kul när de är sjuka. Jag vet!



Det regnar inte på östsidan av Skåne.

2011-08-31 @ 21:18:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0