Jag är nog inte som jag ska

Förr känndes det som jag var rätt stress tålig men nu NÄ. Jag vet inte vad det är med mig, allt känns för mycket på något vis. Att tänka ut och ordna inför Olivers kalas i helgen är som att bestiga högsta berg. Förr tyckte jag bara det va jätte roligt nu är det så kudden är blöt när jag somnar.
Jag vill att det ska bli så bra och huvudet arbetar förr fullt för att få i hop allt. Just nu känner jag mig liksom febrig i hela kroppen fast jag inte är det.
Jag tror jag drabbats av någon elak bacill som gör hela mig knepig... å gud vad jag längtar efter att bli mig själv!!!!

Hela min kropp skriker när saker inte är fixade , planerade och klara. Men sammtidigt vet jag att allt löser sig till slut så är det ju alltid. Jo jo löser sig men kanske inte på bästa sätt då ju.

Nu är det i alla fall bestämt vad vi ska bjuda på vilket ju är ett litet litet myr steg i rätt riktning. Har varit i väg och letat skolväska till Oliver, han önskar sig en sådan. Men nix pix om jag hittade någon. Små fjuttiga väskor eller märkesväskor för flera hundra....

Varför känns allt som ett problem för mig just nu? Som jag skrivit innan så vill jag så mycket sammtidigt som jag inte vill något alls. Bestämmer träff med vänner som jag sen avbokar för jag klarar liksom inte av det, nä jag är nog inte alls som jag ska.

Nu har Linnea och jag varit ute och gått med Tindra och Harriet, trodde allt skulle kännas bättre sen men ack nej. Oliver är på cirkus och kommer nog snart hem. Linnea och Lars körde nu till Maxi, måste köpa kaffe kom vi på...

Så fort jag får en chans och lugn och ro och får vara själv bara kommer dom förbaskade tårarna, ååååå vad fan är det med mig??

Ni tycker kanske det är konstigt att jag länar ut mig så här inför Gud och alla människor. Men det känns som att skriva här är skönt. Jag orkar inte prata med någon om det, å jag vet inte med vem i så fall.

Jag vet att det finns miljarder med människor i värden som mår dåligt, svälter är sjuka mm och jag bara borde va lycklig men hur jag än försöker är jag inte det.

Å så det här dåliga sammvetet hela tiden...borde borde borde höra av mig till den och den och den. Borde göra ditt och datt, borde göra mer här hemma, borde bla bla bla....men min kropp lyder inte och jag förmår mig liksom inte.

Ena stunden kan jag känna mig rätt glad och pigg för att nästa bli orolig och ledsen. Önskar just nu att någon bara låste in mig i en källare och jag fick sitta där tills jag blev glad.

Kanske inte den roligaste bloggen att läsa men jag kan ju inte hellre sitta och ljuga ihop en massa och detta med att blogga är liksom som sagt mitt sätt att få ut allt.

Jag brukar tänka på dom vnner man haft som man inte längre har , varför blir det så? Det är en sak som gör mig så ledsen kan ni tro. Sen tycker jag det är tråkigt att inte ha någon riktig kontakt med sina syskon, så ni som har det va rädda om den!! Är så glad att Lars i alla fall har god kontakt med sina, det är så roligt att träffa dom och deras familjer.

Nä nu ska jag sluta babbla på snart kommer nog dom andra hem. Lill pluttan sover just nu i vagnen, undra om det är för natten eller vad. Skulle nästan tro det.

God kväll på er!


Kommentarer
Boel

Men snälla vän, hormonerna spelar dig ett spratt.

Det är inte fel att man inte orkar med, bara naturligt.

Allt kommer i ordning om ett tag. Sköt om lilla Effi just nu, så ordnar det sig med resten.

Lycka till!

2011-08-16 @ 21:52:43
Annica

Jag håller med Boel!

Helt klart at det är hormonellt. Det är inte lätt att ha småbarn o även känna att man ska hinna med allt annat åxå.

Här hemma står ju vi mitt i renovering o Neo är bara på dagis 3 dagar i veckan så då är det den enda tiden jag har att kunna grejja eftersom att Håkan jobbar... Bara att göra iordning 1 rum har tagit oss snart 2 månader o till helgen kommer det äntligen upp tapeter. Vi bor i ett enda kaos o inte är det lätt att städa när det är grejjer överallt o jag mår skit över det men jag vet att det blir klart tillslut... men denna stress man känner är helt makalöst jobbig!! Många tårar har det blivit här åxå då man ska hinna med en bebis, en 2 åring, hundar o hem.

Stå på dej gumman o det kommer att bli bra tillslut o du är INTE ensam om att känna dettta!!!!

Massor med kramar!

2011-08-16 @ 22:42:33
Maria

Tänker på dig Susanna!!! Jag tror- med risk för att du tycker jag är fräck- att du måste få hjälp att prata med någon professionell. Någon som kan hjälpa dig att vända tankarna och få dig att byta tankemönster. Jag tror precis som de andra att det är dina hormoner som har ett finger med i spelet, men att läsa din blogg gör mig ledsen och lite bekymmrad över dig...du verkar inte må alls bra...Ring BB där du låg och hör med dom. Du kommer ångra dig annars...såhär kan du ju inte ha det!!! Hoppas du inte tar illa upp för att jag är ärlig...Men vill bara visa att jag bryr mig! Och har följt din blogg och jag tycker du låter mer och mer bekymmrad...så ring BB och hör vad de säger! KRAMAR I MASSOR

2011-08-17 @ 08:18:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0