Så tyst

Det är just vad här är nu, helt tyst. Oliver och Lars har kört till ishallen. Sista dagen på hocky skolan i dag vilket nog är tur för nu är han så trött och öm i kroppen. Inte konstigt!!
Linnea sover fortfarande.
Hundarna har fått mat och varit ute.
Och lilla Effi sover nu efter en lång gos och lek stund.
Så ni kan tro här är tyst, vilket jag ju gillar!!

Solen skiner faktiskt just nu, hoppas vi får se den lite mer i dag. Tråkigt med regn , grått och mulet. Nä solens ljus och värme kan gott behövas lite här just nu.

I går när Lars och Oliver kom hem från hockeyn åt vi bakadpotatis , köttfärs och grönsaker. Det är så gott!! Efter det bestämmde Lars sig för att ta Effi med sig och köra till sin syster Mia i Halmstad. Där hämtade han en takbox till bilen. Perfekt! Där kan vi packa mycket och på så vis få med oss både hundar , Effi och Linnea och packning. Å så slipper jag stanna hemma när vi ska på utställning. Oliver vill ju inte följa med, han har hockeyträning då.

Så det kommer nog bli bra. Eftersom Lars tog Effi med skyndade jag ut i trimmet med Albin och trimmade honom. Nu är det bara bad och finputts kvar på honom, sköööönt! Får försöka ta Harriet i kväll. Tack och lov är där inte jätte mycket att trimma på dom.

Jag fick till och med badat och lite sådant innan Lars och Effi kom hem i går. När dom sen km blev det soff mys och så tittade jag på Ernst. Är toppen med det där program biblioteket så man kan se det när man vill.

Jag tycker faktiskt om Ernst, han gör vissa fina saker med väldigt små medel. Det är bra, att kunna göra något kreativt och fint utan stora resurser eller som inte kostar för mycket det säger jag tummen upp till!!!!!!

När kl var typ halv elva gick vi och la oss, jag läste en stund innan jag släckte lampan. Effi gumman sov hela denna natten också, det är ju verkligen toppen!!!

Nu ska jag bädda och fixa lite, har ju en del tvätt att vika. Fick ju tvättat massor i går. Sen ska vi göra oss klara, Lars kommer hem och hämtar oss vid elva. Ska åka in till ishallen och kolla på Oliver. Ska bli roligt. Va och tittade för någon dag sedan också, det är kul. ch Oliver tycker det är roligt när mamma kommer. Han sa till Effi i morse att hon skulle hålla sig vaken och titta... ja vi får väll se!

Linnea tog lite fina bilder på Effi i går. Kul att hon gillar att fotografera, undra var hon fått det ifrån...






Nu hörs det ljud från vagnen och jag får väll avsluta detta. Men jag vill tacka för era komentarer i går! Ni är för gulliga!
Och jag provade ju göra ett tidsinställt inlägg i går, det gick inget vidare utan hamnade helt fel....ska prova igen!
 Så titta in igen....
Tjingaling


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0