Sista måndagen i Augusti

Jaha då är snart augusti också slut, det känns inget vidare tycker jag. När man går in i September då är det ju liksom höst på riktigt. Hoppas innerligen det kan bli några fina dagar till.
Just nu är det ju mycket regn och åska för att rätt som det är slå om till stekande sol. Det skiftar väldigt kan man säga.

Nu har jag ju fått hem Linnea , Lars , Albin och Harriet. Det är skönt. Dom hade haft det bra i det stora hela men resultaten är ju inte något att skryta med precis.
Albin hade blivit 2:a med CK i klassen sen oplacerad i bästahane. Lars lät Linnea visa Albin i bästa hane eftersom det ändå kvittade. Det tyckte hon var roligt!!

Harriet som tydligen var riktigt pigg och glad , Lars sa att hon känndes väldigt bra att visa i går. Men det kvittade , hon blev 3:a i sin klass fast UTAN CK....

Linnea tänkte vara med i barn med hund men när hon skulle anmäla var hon för gammal och fick i stället va med i Junior Handling. Det har hon ju aldrig varit. Dessutom visade hon Albin som inte är helt lätt att visa, han va lite stollig och så är han ju väldigt stark. Jag har sett det hela på film och jag tyckte hon var duktig. Inte helt lätt att springa i stora gummistövlar hellre ju...
Löjligt nog placerade dom alla åtta och Linnea kom sist. Hon blev jätte ledsen då hon själv inte tyckte hon var sämst, FAN också inte alls bra för självförtroendet!! Det behövs så himmla lite för att hon ska tycka hon är  dålig. Det gör mig så ledsen!
 Linnea pussa Albin!

 Alla vovvarna myser i soffan! Så klart ligger Harriet på kudden, allt annat vore ju för hårt för en sådan sessa!

Effi och jag körde i går till Helle och hälsade på. Det var mysigt. Nu närmar det sig till hennes bebbe ska titta ut, ska bli så roligt! Vi var där i några timmar innan vi åkte hem. Tack Helle för att vi fick komma!

Ja det var nog allt om gårdagen tror jag.

I dag har jag inget innplanerat, får väll städa lite. Fast hellst av allt hade jag velat sova lite till, är så back i sömnen just nu så hummöret blir inget vidare. Det gäller nog inte bara mig i denna familjen....

Ha en bra måndag!



Kommentarer
Anna

Jag tror att hon var jätteduktig, tråkigt resultat bara. Men linnea, jag är grymt imponerad att du bara vågar. Det är kanon bara det! :)

2011-08-29 @ 13:29:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0