Slut

Ja ni nu är sommarlovet slut, barnen började skolan igen igår. Linnea i femman och Oliver i trean. Stora kidds man har!
Linnea har längtat så för henne va det toppen, Oliver tycker väll lite si o så...

Något mer som är slut är cykelturerna med hundarna. Någon har stuligt min cykel nämligen. Nu var det ju inte jag som använde den....har ju drabbats av svindel höjdskräck och cykelrädsla på gamla dar... men Lars han använde den ju flitigt för att motionera hundarna och ibland ta en tur me barnen.
Visst blir man förbannad!!! Folk som inte kan skilja på ditt och mitt.....grrrrrr!!!!

Slut är även födelsedagarna här i vårat hus för i år, tack och lov. Nu har vi haft mycket tycker jag. 3 dagar efter Effis födelsedag fick vi ha kalas för jag fyllde år(kan säga att jag var INTE alls sugen på det!!) Sen en vecka efter var det Linneas tur. Å sen va det dopet som skulle fixas till och planeras. Vilket tar mer tid än man tror.
Å så nu i lördags var det tid att fira Oliver eftersom han fyllde 9 år i söndags. Vi gjorde det ganska enkelt för oss och bjöd på taccos. Det blev en lyckad kväll och Oliver var nöjd och glad!
 Tack till er som va med och fira Oliver!

På söndagen när han fyllde år firade vi honom på morgonen. Efter det ville han till en kompis så det fick han några timmar. På eftermiddagen åkte vi en liten rund till stranden. Oliver tyckte det var för mycket tång och ville inte bada. Men Linnea hon for i som ett vattendjur!!
När vi kom hem grillade vi och åt och drack barn skummpa. Så det blev en mysig dag. Vädret var ju äntligen lite fint.

I går som jag skrev innan började barnen skolan, då blev det tvätta , städa och handla för Lars och min del. På eftermiddagen fick vi besök och då blev det fika med mina ny bakade bullar. Dom jag skrev om för ett tag sen, mmmm dom är  goa dom. Tack för att ni kom Stefan och Marie!

Kl fem var det fotbollsträning för Oliver, Effi , Lars och jag var med och tittade. Linnea ville inte utan stannade hemma och myste. När vi kom hem hade hon dukat till middagen, å min duktiga gumma!!

Det blev fiskgranäng till middag i går, ingen höjdare. Fisken va seg som gummi!! Så var det tid för bad , läx läsning och kvällsbestyren. Kl nio gick Linnea och Oliver och la sig, Effi hade somnat strax innan. Då passade Lars och jag på att kolla på nya irene Huss filmen. Den var jätte bra fast otäck!!!

Effi pluttan sov hela natten fram till kvart över fem, duktig tjej! Lars gick upp med henne då. Han har inte sovit sen dess så han får nog ta en liten lur nu på dagen.

I dag ska Linnea ha kompis med hem efter skolan. Oliver har hockey träning och jag Effi får väll gosa och grejsas.

Nu ska jag i väg en sväng till Munka allköp, måste ha mjölk , ost oh lite sådant.



Gullpluttanluttan!


 
Lilla  stumpalumpan, undra hur många bilder vi tar på denna lilla prinsessan? Men man kan ju inte låta bli, hon är ju bara helt ljuvlig!

Nä nu får jag ta tag i mitt liv och göra lite nytta. Önskar er en bra dag!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0