God morgon!

Eller är det förmiddag  kanske?

Nu är sängarna bäddade , städat lite i tvättstugan, slagit in en julklapp , fått kläder på Effi och fått i väg Linnea och Oliver med skolbussen.
Linnea kände att hon var pigg nog att åka till skolan nu så det får vi ju tro på.  Hon är ju fortfarande lite hostig men mycket bättre ändå.

Jag skrev att jag slagit in en Julklapp. Detta eftersom jag ska på fika hos en tjej som heter Alexandra, hon har en liten flicka som heter Wilda. Det blir nog lite fler kändisar där kan jag tro. När jag fick inbjudan stod det att man skulle ha en julklapp med sig, vi ska nämligen spela julklappsspelet. Trevligt ska det bli att träffa alla!
Det blir Effi och jag som kör dit, sen kommer Lars och lämnar Linnea där när han och Oliver är på väg till hockey träningen. Så slipper Linnea följa med på den.

I går efter vi ätigt middag, vilken var väldigt god. Jag älskar Lax.... fick jag för mig att baka en paj med choklad i. Den var god men inte så god som jag trott. Fast det stod att man skulle ha choklad med hög kakao halt(kanske lite finare) fast jag tog vanligt blockchoklad eftersom det är det enda choklad jag vågar äta.
Man skulle ha 8 äggulor i så då blev där ju 8 äggvitor kvar. Dom gjorde vi maränger av, dom blev nästan godare en pajen.....

Linnea och jag fick i oss en del socker i går när vi tittade på Bonde söker fru. Va ju tvungna att smaka både paj och maräng. Sen mådde man allt lite dåligt....ångesten kom liksom krypande. Ni vet hur det kan va.

Lars och Oliver var ju och kollade Rögle så vi hade myskväll bara vi tjejer. Fast Effi somnade redan vid kvart i sju och fick så klart inte smaka godsakerna utan nöja sig med en flaska välling.

För ett tag se blev ju jag petad i ögat. Det gör inte ont längre men jag ser suddigt på en fläck med det ögat, jag undrar hur länge det ska vara så. Är riktigt jobbigt. Får väll se hur det blir annars kanske jag får söka hjälp för det.

I morse flög Oliver upp ur sängen, åååå det är 1:a December. Då får vi öppna luckan. Så det blev bråttom att få fram julkalendrarna.  Sen tittade vi även på Jul kalendern på tv, det  kan nog bli bra. Fast jag tror yngre barn kanske kan tycka den är läskig. Tittade ni på den? Eller är det bara jag som är å glöttig?

Nu önskar jag er alla en bra dag och själv hoppas jag att det snart ska bli ljust, för det va ju fasen vad mörkt det är ute.





Kommentarer
sussi

Hej svejs

Så du är igång igen. Trevligt brukar följa din hemsida och läsa om hundarn eftersom jag själv föder upp hundar, men också denna sen i maj. Undrar lite vad har du hittat dojjorna dom va fina. MVH Sussi

2011-12-01 @ 10:36:58
URL: http://www.goldentassen.se
Anonym

2011-12-01 @ 10:39:30
Christina

Hej Kul att du är igång igen. (Jag är "tandläkare Kurts" sambo) Har själv startat en blogg på min hemsida (om Flijus kennel) som just nu mest handlar om våra två 6,5 veckors valpar. Måste oxå säga att du är jätteduktig på att göra pynt. Dina kransar är jättefina.

2011-12-01 @ 19:26:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0