2 Månader i dag!

God morgon!
Passar på att försöka blogga lite nu, Lars tog Effi med sig och for ut för att kolla ärtetröskorna!!! Han blev som stollig, så spännande, ha ha! Ja ibland kommer "bonnen" fram i honom. Han fick kameran med sig ut så han kan ta lite bilder.
Först gick jag med ut men smet sen in för att ta chansen att sätta mig här, finurligt eller hur!!

I Söndags hade vi besök av min kusin, hans "fjälla" och hennes flicka. i fikade i trädgården, mamma hade bakat paj och hade jordgubbar med sig. Själv hade jag bakat rulltårtebakelser med hemmodlade rödavinbär, det ni. I rulltårtan var där en blandning med socker , kakao och grädde, smakade fin fint!
Det va kul att dom ville komma och se hur vi har det och träffa Effi. Hon fick jätte söta kläder kan ni tro, hon har ju nästan inga nu....

 Morfar och Effi!





 Någon som kan se vem Linnea är lik?

 

På kvällen blev vi med bjudna av mamma och pappa till Hembygdsparken, där blev det god mat och sen tittade vi på "sommarlustspel" eller vad det nu kan heta. Det va  roligt i alla fall och naten den godaste jag ätigt på mycket länge. Gissa varför och vad jag valde??
JO JUST DET, ni som känner mig väl vet vad jag väljer om jag kan...




 Å gud , det syns att vi är i en djurpark, ha ha!



Detta var det mysigaste jag gjort på läääänge, tack kära mor och far!!

I går Måndag kom äntligen folket som skulle laga ledningen till telefonen mm, så jäkla skönt. Så nu kan vi se på tv, surfa och nästan ringa... vår telefon har fått en knäpp och vill inte som vi. Får undersöka det i dag om det är själva telefonen eller vad. Kan ge sig fan på att vi behöver köpa ny telefon....grrrrrrr!!
Telia ska även få ett rart sammtal av Lars..........

När dom var klara körde vi och lämnade Linnea hos mormor och morfar och tog Ezter med oss hem. Nu har Linnea gumman åkt på en liten semester till Tyskland. Roigt för henne.
Oliver är hemma och var i går kväll på fotboll i Helsingborg med Farmor och Farfar, vilket han tyckte va TOPPEN. Tack för att ni gjorde något roligt med honom!

När vi nu nästan var barnfria passade Lars , Effi och jag på att köra till ikea och Mio. Så nu är nya sängen monterad...men mer om det nästa gång.  Å då blir det kanske lite bildbevis om ni vill???

I dag är ingen vanlig dag...för lilla stora Effi fyller 2 månader i dag! Lilla hjärtat, tänk hon har varit här med oss i två månader!
Hon är en riktig goding kan ni tro, nöjd , glad och ljuvlig!
 

I dag blir det att fixa vidare i nya klädkammaren och lite sådant. Om ni har vägarna förbi så kom in på en kopp, blir nog hemma pyssel hela dagen!!

Ha det bra nu alla!


Kommentarer
Linda

Grattis på två månadersdagen mitt lilla hjärta!

Så bra att ni äntligen har fått tv igen, synd att inte telefonen funkar nu :-( Magnus hörde knappt vad Oliver sa när han ringde innan. Vad mysigt ni såg ut att ha i hembygdsparken! Hoppas vi snart ses.

Kram

2011-07-12 @ 18:23:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0